Liide politik

Vaknade upp imorse med världens huvudvärk och kände att näe, nu blir jag hemma. Har vilat, pluggat och druckit te, inte mycket mer. Gjort klart engelskauppsatsen, fick precis reda på att deadlinen är flyttad till nästa vecka istället men det är ändå skönt att den är gjord. Så nu ska jag ge mig på spanskan och sen måste lite reklam också göras. Hard work work! 

Har sett mycket åsikter på olika bloggar om vad Lars Ohly gjorde, han vägrade dela sminkloge med Jimmie Åkesson på valkvällen. Nu känner jag att jag också vill uttrycka mig lite om det där.... Fy fan vad barnsligt, Ohly! Jag kunde fan inte annat än garva när jag såg det, så otroligt töntigt alltihopa. Han är fan en vuxen människa, och kan inte sitta i samma rum som någon han ogillar. Han behöver absolut inte umgås med Jimmie på fritiden, men de är båda partiledare som nu sitter i riksdan tillsammans, så sköt det lite proffesionellt kanske. Allt detta snack om att demokrati är något så fint som vi ska vara glada över att vi har, vafan hände med det nu då? Är demokrati bara något bra när det gynnar det man själv tycker om? Det är det fanemej inte. 4 procent är gränsen för att komma in i riksdan och förutsättningarna är densamma för alla, och SD lyckades komma över den. Svenska folket har sagt sitt och då är det bara att leva med det, Lasse.

Jag har inte sagt att jag är för SD, utan bara att de fick 5.7% i årets val och att det var det svenska folket som röstade in dem, inte Sverigedemokraterna som "tog" platser eller vad folk nu påstår. De får ju driva vilken politik de vill, yttrandefrihet kallas det. Tycker man det är åt helvete att de kom in i riksdan så har man bara svenska folket att skylla. De fick föresten mer röster än vänsterpartiet, antagligen därför Ohly var så jävla grinig ;) Sedan om man ska snacka om deras politik så se det såhär, nu tvingas de andra partierna se över invandringspolitiken som precis som SD säger, inte fungerar på ett bra sätt. Det kanske kommer något bra utav det här, den som lever får se :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh men bästa du så glad jag blir! :) tack sötnos

2010-09-22 @ 16:50:41
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/
Postat av: Tanja Swärdh* <3

Haha, jag tyckte det va roligt ^^ Jag hade nog faktiskt gjort samma sak..liksom..valnatten, ta en diskussion med Jimmie Åkesson den kvällen..neh, inte en bra idé :P Haha, men vi alla tycker ju olika ^^ I kattarp hade SD btw haft 56%!!!!! :o Sjukt.. saknade dig idag <3

2010-09-22 @ 19:51:57
URL: http://tanjaswardh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0