Pluggtips

Bara för att ha något att blogga om ger jag er några pluggtips som i alla fall funkar för mig!

♦ Alla tycker inte om att ha musik när de pluggar, men jag behöver verkligen det för att kunna koncentrera mig. En plugg-lista på Spotify är en grym grej. Dels för att de låtar som man pluggar bäst till är de som spelas och dels för att det är så jävla roligt att göra spellistor.
♦ Man måste tillåta sig själv att ta pauser! Blogga, kolla Facebook, gör några sit-ups, gå ut ett tag eller vad man nu känner för. Att sitta och plugga fem timmar i sträck är det inte många som klarar av.
♦ Som jag sa, Facebook-pauser är okej. Men låt det verkligen bara bli pauser! Att vara inloggad på Facebook samtidigt som man pluggar fungerar inte för många, det brukar vara mer lockande att kolla på Senaste händelser än att skriva en uppsats. Logga ut och bestäm dig för en tidsgräns innan du får logga in igen.
♦ Ibland kan jag inte plugga om jag inte har något att äta eller dricka. Behöver verkligen inte vara ett dundermeal, en kopp te brukar duga finfint. Om jag är hungrig tycker jag nötter är bra, så man kan sitta och ta en&en och inte behöver ha händerna upptagna av bestick.
♦ M-o-t-i-v-a-t-i-o-n. För vissa räcker det med att tänka att nu jävlar ska jag plugga så att jag blir klar med det här arbetet idag och får det ur vägen. Andra kanske behöver tänka att de ska köpa en fet påse godis efter att arbetet är klart. Vad det än är, så är mål och motivation viktigt när man ska plugga.


Tumblr_lirgvwvmnn1qdaw6do1_500_large
Bild

Trackback
RSS 2.0