Inställningen inför ett nytt år

2011_large



Varje år hör man "detta året ska bli det bästa någonsin" och jag själv tänker i princip varje år likadant. Egentligen är det ju inget magiskt med ett årbyte, i förrgår var det 2010 och jag känner mig inte annorlunda nu än vad jag gjorde då. Fast ändå känns det som en nystart varje gång det blir den 1 januari och jag tycker om att tänka så. Jag tycker om att det faktiskt finns en punkt som jag kan stanna upp vid och känna att nu får jag chansen att göra om,göra bättre. Ifrån det gamla året tar jag med mig alla minnen, upplevelser och erfarenheter jag samlat på mig. Jag lär mig ifrån mina misstag och kan utifrån dem göra saker bättre i framtiden. All skit från året lämnade jag kvar den sista december för att nu känna att jag har ett nytt år framför mig med en miljon möjligheter :D

Jag har två nyårslöften detta året. Det ena är det gamla vanliga, typ att bli smalare och mer vältränad. Haha undrar hur många människor i Sverige som delar mitt löfte? Antagligen en hel del. Jag har inte direkt en vikt jag vill nå för kilon är ju bara en siffra, skulle jag bli av med fett och bygga muskler istället skulle jag ju gå upp eftersom muskler väger mer än fett. Nej, det viktigaste är att jag blir nöjd med hur jag ser ut. Mitt andra nyårslöfte är lite inspirerat av en film och en facebook-grupp, haha. I år ska jag bli Yes-man (yes-woman?) och säga JA till så mycket som möjligt. Vara spontan, testa nya saker och allt vad nu ett Ja kan innebära. Det finns ju gränser, såklart, men ni hajar säkert vad jag menar! Jag och Isabelle har även bakat in en grej i det här med att säga Ja, men den delen får vara lite hemlig! ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack!

2011-01-02 @ 17:19:35
URL: http://kkjellberg.blogg.se/
Postat av: madde

sv: åh intressant. Den där delen med att säga jag lät ju kul. Kanske ska testa det själv haha:D Men det är bra tror jag att bli mer öppen... bara man inte säger jag till ALLT. Man vill ju inte bli anklagad för att vara terrorist eller så som han blev haha♥

2011-01-02 @ 17:26:24
URL: http://lifeaccordingtomem.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha tack :) Lite skumma löften kanske, men vi kom på dem snabbt innan klockan tolv :P Dina löften låter bra ju! Det andra låter som mitt inför 2010. Jag lovade att jag skulle göra 10 saker jag aldrig gjort innan. Det slutade med att jag gjorde många många fler! Hur kul som helst!



Vet du var man kan hitta strumpor med roligt tryck?

2011-01-02 @ 18:05:25
URL: http://pombi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0