Min blogg

Ibland kan jag bli avundsjuk på folk med tydliga inriktningar på sina bloggar. Det finns en tjej som driver en (skitbra) blogg där hon skriver mycket om skönhetstips, mode och kändisar. Hon är typ som en modetidning fast i bloggform. Sedan finns det dem som lägger ut vackra och inspirerande bilder och texter. De låter typ alltid poetiska och man får aldrig reda på vad de gör på dagarna. Det finns fotobloggar, det finns bakbloggar, det finns sportbloggar. Ja, ni hajar. Bloggar som hittat sin grej liksom.

Och så finns det bloggar som min. Jag skriver om vad jag gör på dagarna, lägger ut lite musik då&då, tipsar om någon film jag har sett, försöker skriva lite fina texter och om jag orkar kan jag lägga ut någon dagens outfit. En lite halvt tråkig och meningslös blogg med andra ord. Hade som sagt ibland velat ha en lite tydligare inriktning på bloggen, det hade varit skönt ibland. Ibland vill jag smyga in med typ tips för håret, hur man gör sin egna ansiktsmask and so on men det känns så wanna be, fast och andra sidan är det min blogg och det är ju bara sånt jag vill skriva om som borde hamna här? Hm, kanske ni kommer få se mer sånt i framtiden?

Fast att min blogg inte riktar in sig på något speciellt så tycker jag om den. Jag tycker om att titta tillbaka på vad jag skrivit i gamla inlägg, läsa vad jag gjorde och hur jag mådde då. Det får kvitta om jag inte har världens roligaste, inspirerande eller vackraste blogg. På något sätt får den mig att må bra! Jag vill försöka göra den lite bättre med fler bilder och mer varierande inlägg vilket kanske kommer så småning om. Så länge så rullar den på som vanligt, lilla Michibelle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0