Motivation




Blir mer motiverad till att plugga när jag tänker på resor, typ "nu får jag det här överstökat så jag kan ligga och njuta på resan utan något plugg som stör". Resor är motivation till en massa annat också iförsig. Om man är lite nere och tänker på att man snart ska resa så känns det mesta plötsligt lite bättre. Det behöver inte vara en resa till andra sidan jorden utan att åka till en fin stad i Sverige kan vara nog. Detta året blir det ett riktigt reseår för mig vilket jag är så tacksam över!

I år har jag varit i Usa vilket var fantastiskt, speciellt New York. Jag är kär i den staden och den är lika underbar som man föreställer sig. Nästa resa går till Thailand där jag och Tanja ska vara volentärer på ett barnhem, tror det kommer bli världens grymmaste erfarenhet! I sommar ska jag och Elaine eventuellt åka på partyresa någonstans innan skolan början, vore ett perfekt avslut på lovet. Efter lovet någon gång ska jag (och Elaine?) följa med på en hälsoresa där min mamma håller i daglig träning och så äter man nyttigt, detta är på Kreta tror jag. I november har min mamma bokat en resa för oss två till något spansktalande ställe (hon sa det igår så jag minns inte riktigt) där vi ska sola,bada och läsa spanska under en vecka! Nytta med nöje, hur grymt? Den sista resan ska jag göra med pappa&Tim och den går till Paris där vi ska njuta av staden och besöka Disney world. Har varit där...tre gånger förut tror jag och det är lika kul varje gång!

Så om livet känns lite trist eller du bara känner för att göra något kan du fundera på att boka en resa någonstans. Det behöver inte vara längre än till Göteborg eller Stockholm! Några dagar i Göteborg tillexempel med shopping, solande, glassätning och utgång på kvällarna låter inte så pjåkigt. Dessutom är resan dit kort och man slipper oroa sig för allt för exotiska sjukdomar, perfa !?

Kommentarer
Postat av: Sara

Resa är bäst! :) :) Älskar också New York :)

2011-05-28 @ 11:13:36
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Alu alu :)

Hoppas du får en jätte härlig lördag!

Kram på dig!!! :D

2011-05-28 @ 11:22:25
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: Jessica Mossberg

sv: tack! :D

2011-05-28 @ 12:24:50
URL: http://jessicamossberg.blogg.se/
Postat av: emmi

älskar att resa, härliga bilder!:)

2011-05-28 @ 18:35:54
URL: http://fashiontwisted.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0