Den enda låten du förstörde

"What song do you want to hear?" "Shuffle by Bombay Bicycle club" och så satt vi där i ösregn under ett partytält bland trasiga bandspelare och en krukväxt och lyssnade. Say you wanna try, say you haven’t had enough. Jag frågade om han ville ha en cigarett, han svarade "you read my mind, thank you. you're beautiful". Det var menat som ett tack och inte att jag var vacker men ändå spelade jag upp den meningen hundra gånger i mitt huvud och tjatade på mina vänner om den. Once you get the feeling, it wants you back for more. När vi tittade på ett band jag inte minns och jag tog till mig modet att plocka fram min engångskamera och fota en bild på bara oss två. Jag glömde sätta på blixten så när jag öppnade påsen med kort några veckor senare fanns den inte där. Why won’t you believe in it until it’s gone. Surt. Den hade blivit fin. 
 
Jag tycker inte ens om honom längre, det var en crush som dog ut några dagar efter att vi (inte) sa hejdå. Men ibland gillar man inte någon särskild men ändå har man någon som i alla fall ligger på förstaplats. Han är min sån. Jag blir varken pirrig eller särskilt glad över honom, men det är honom jag tänker att jag vill ska väcka mig med ett sms, som jag vill gå på tivolidejt med, visa de finaste ställena i Halmstad och Helsingborg för, dricka vodkadrinkar och dela cigaretter med tills solen går upp, hångla med utan tidsuppfattning och som ska kalla mig "love". Jag tycker antagligen mer om de tankarna än vad jag tycker om honom, men någon annan än jag själv måste ju vara med i dem. Så det får bli aset som hade sex i ett tält några meter ifrån mig fram tills jag träffar någon som är bättre i verkligheten än i mina önskedrömmar. Fading out the light. Softly saying get it out my mind.

Kommentarer
Postat av: kj

Så himla fin text

Svar: Tack finis
Michibelle

2012-08-10 @ 07:59:04
Postat av: Nicolina

Superfint Michelle!

Svar: Jag tackar jag, puss!
Michibelle

2012-08-10 @ 12:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0