Hemma

Ville bara skriva ett uppskattningsinlägg om Sverige. Att resa och få se ställen som inte är det minsta likt Sverige är alldeles fantastiskt. Men många tänker nog efteråt att gud vad vi i Sverige har det bra. Nu är jag i Norge vilket är så likt Sverige att jag inte ens tänkte att jag skulle känna så, men det gör jag. Nu har jag bara varit i Oslo och inte ens hela, men ändå. Sverige vinner. Missförstå mig inte, Oslo är hur fint som helst och jag trivs. Men jag tycker människor generellt är trevligare i Sverige, det finns mindre uteliggare/alkoholister/knarkare (öppet i alla fall), det känns tryggare, servicen är en miljon gånger bättre och i princip all mat i mataffären smakar bättre hemma, för att inte tala om priserna. Jag var i affären och såg en vanlig påse med svenska köttbullar, den kostade 80 NOK. Så. Jävla. Stört. Jag vet att jag ibland klagar på Sverige, att det är litet, tråkigt och människor är kalla. Vi må hata när folk sätter sig bredvid oss på bussen, men gud vad fint, bra och tryggt vi har det. Ibland måste man komma iväg för att komma på det. 
 
Parantes: Svenska människor ÄR snygga. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0