Måndagslista

DU.
Vilken händelse i ditt liv har stärkt dig mest som person?
Att jag vågade byta skola och stad i mitten av tvåan. Jag bröt mig loss ur en trygg vardag jag inte trivdes i och bytte ut den mot något helt främmande som jag inte ens visste skulle vara rätt. Men det var det, gånger tusen.

Vad har varit ditt livs största äventyr, hittills?
Volontärresan i Thailand. Att hålla lektioner för barn som knappt kunde engelska, anpassa sig till de stora kulturskillnaderna och fästa sig vid barn utan föräldrar som höll fast vid varenda vuxen som kom in i dera liv, för att sedan lämna igen. Hela den resan var en bergochdalbana som inte slutade bara för att vi åkte hem.

När känner du dig sexig?
Sexig är väl inte ett ord jag ofta skulle beskriva mig själv med. Men antagligen som mest när jag är festfixad, full och det spelas rätt musik.

Av vilka anledningar gråter du oftast?
Saknad, no doubt. På andra plats kommer humörsvängningar där jag inte har något riktigt att gråta för förutom hormoner. 

Vad skrattar du åt?
Family guy, The Inbetweeners, mig själv, ganska sjuka råa saker, sarkasm. 



Tror du på något?
Det låter så deprimerande i folks öron att säga nej. Man måste ju tro på något. Jag tror inte på kärlek, för jag vet att den finns. Folk som säger att den inte gör det verkar ha definerat kärlek som något livslångt. Varför kan det inte vara kärlek bara för att man inte dör tillsammans? Det där med förevigt är bara något vi hittat på. 

I vilka situationer är du riktigt rädd?
När jag går ensam ute i mörker, förstår inte hur folk kan gå ut på kvällspromenader. 

Vilken låt skulle vara soundtrack till ditt liv?
The Who-Baba O'Riley, Tribes-Himalaya, Arctic Monkeys-Suck it and see, The Beatles-Michelle, David Bowie-Heroes, The Last Shadow Puppets-The Time Has Come Again, The National-Start a War, Wild at heart-Darling är några av de låtarna jag skulle ha med i en film om mitt liv. Kan absolut inte välja en och inte heller skriva alla.

”Om…”

Om du bara fick äta och dricka (vatten räknas inte) 5 saker för resten av ditt liv, vilka saker skulle du välja då?
Cola zero, Redbull (minus hjärtproblem), lax+fetaost, oxfilé+bearnaissås och kanelbullar.

Om du fick en övernaturlig kraft eller kunskap, vad skulle du välja då?
Osynlighet så jag hade kunnat följa efter snygga pojkar eller tjuvlyssna på hemliga samtal. 

Om du var en maträtt, en färg och ett klädesplagg, vad skulle du vara då?
Jag vet inte, lila, svarta stuprörsjeans.

Om du skulle vara föreläsare, vad skulle du föreläsa om då?
Att våga. Att våga resa ensam, våga berätta för någon att man tycker om honom eller henne, våga gå i bikini hur man än ser ut, våga flytta, våga göra slut eller säga upp en vänskap, våga säga ja till något man är livrädd för. Jag är verkligen inte världens modigaste, men jag har vågat en hel del i mitt liv och hade gärna delat med mig av det.

Om du fick välja helt fritt, vilken utsikt skulle du vilja ha från ditt rum?

Tumblr_m55rqlypxn1r7j2l4o1_500_largeDen här utsikten finns nog inte, men hade den gjort det hade jag inte gjort något annat än att sitta i mitt fönster.

Om du var kändis på turné, vilka saker skulle du vilja att det fanns i din loge?
Bra högtalare, en liten bar med tillhörande bartender, Tom Hardy i en säng, naturgodis och oändligt med outfits och fina underkläder.

Om du fick äta middag med vem du ville i hela världen, vem skulle du välja då?
I så fall hade jag anordnat en mindre middagsbjudning och bjudit in Alex Turner, Richard Ayoade, Tom Hardy, de fem SATC-brudarna, Freddy Mercury, The Beatles, Seth MacFarlane, Nikki Sixx, Slash, Wayne Gretzky, Sidney Crosby och killarna från The Inbetweeners. Bra musik, ögongodis, sportsnack och humor. 

Om du fick åka tillbaka i tiden, till när skulle du åka då? Motivera.
80-talet då många av mina favoritband bildades, var som galnast och som i Guns n' roses fall, var hela. Och nästan viktigast av allt, Freddy Mercury levde och jag hade fått chansen att se Queen live. 

SEVEN IS THE MAGIC NUMBER
Komponera en sallad med sju ingredienser:
Kyckling, fetaost, avokado, tomat, gurka, isbergssallad och mild dressing.

Nämn sju saker som utgör en fantastisk sommardag:
(Förlåt L för att jag nästintill kopierar dig, men du vet att våra svar är lika) Lagom värme så att man kan gå i shorts men inte blir svettig på en sek. Sitta i parken med cola zero och klickisar. Läsa en bok i skuggan. Brunbrända pojkar i fina skjortor. Gatumusikanter som ger utomlandskänsla. Dricka drinkar på en uteservering.  En sol som aldrig verkar riktigt gå ner. 

Vilka är dina sju favoritplagg?
Orkar inte svara på denna frågan, tycker knappt om några av mina kläder. Förutom mina svarta stuprörsjeans och min skinnjacka, dem tycker jag om.  

Om du fick sju tusen att spendera i en och samma butik, vilken butik skulle du spendera dem i?
Topshop, Carlings och Urban Outfitters. 


Tumblr_m79xnwwenr1qcxdfxo1_1280_large

Om jag säger sju, vad tänker du på då?
Jag vann med nummer sju på bajsbingo (numret hästen skiter på vinner) när jag var liten och bestämde då att det skulle bli mitt turnummer. Tyckte även det var passade eftersom jag föddes sju minuter i tolv, den tjugosjunde i den sjunde månaden. När jag sedan fick reda på att det var det vanligaste turnumret blev jag jättebesviken, men då kunde jag ju inte byta.

Vad gör du helst dagar då du är sju-k?
Tittar på film eller tv-serier. Twittrar och bloggar. Äter för mycket.

Typ…livet.
Viken egenskap föraktar du mest hos andra?
Egocentrism. När jag tänker på de personer jag gillat minst är det oftast för att de aldrig pratar om något annat än sig själv. De kan liksom inte lyssna på vad någon annan har att säga utan att berätta om sig själv, jämföra det med sig själv eller helt enkelt försöka byta samtalsämne för om det inte handlar om dem så är det inte intressant. 

Vad tycker du att vi människor skulle behöva mer av?
Jag vet inte, empati i vissa fall.

Favorittid på dygnet?
Runt åtta. Det börjar bli kväll men man har ändå massa timmar av film/fest/grillning/parkhäng/kvällssamtal kvar. På kvällen är allting finare än på dagen. Regn är mysigare på kvällen, musik låter bättre, te smakar godare och samtal har en tendens att bli intressantare. 

Hur vill du leva som tant?
Himla gött. Förhoppningsvis ha en man jag fortfarande älskar till döds, äta precis exakt allting jag tycker är gott när jag känner för det, ha några barn och barnbarn att skämma bort, bo utomlands januari-mars, åka på tantresa med T&L med jämna mellanrum. 

Ditt drömscenario just precis nu?
Just nu, att det löser sig med jobb denna veckan och att jag står på flygplatsen med Tina och Lisa nästa vecka utan en enda ångestkänsla i kroppen. Bara den där exploderande lyckan jag längtat efter sen januari.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0