Slow dance on broken glass

Jag älskar när man hittar ett bra band och sedan genom Related artists hittar en massa mer bra. Idag har jag haft Spotifyflyt och hittat bland annat det här:
 
När jag senast pratade med Lisa i telefon nämnde hon det här bandet så jag sökte och lyssnade. Den känns festivalig, när alla är sådär mysglada och sjunger med. Fin musikvideo också med dans, ljusslingor och färgglatt konfetti i motljus.


Spola fram till 00.30 för att komma till låten. Misshandlat repeat-knappen på den här idag. Älskar rösten, instrumenten, låten och hela bandets gulliga hipstersstil (skägget, mössan, kläderna. allt är där)

Mina nya lovers. Hade det gjorts en film om mitt liv hade någon av deras låtar varit med. Lite dramatiskt och lugnt på samma gång med en sångare som har mjukaste hesrösten. Döbra.

Några låtar utan musikvideos, som bör lyssnar på ändå:
Beta Radio – Either Way

Ivan & Alyosha – Running for Cover
The Careful Ones – Paper Knees
Rogue Valley – Icebox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0