2. Berätta om staden som du bor i.

Halmstad, staden som bara varit min i ett år och som jag fortfarande är lite nyförälskad i. Den här staden har det finaste biblioteket jag har sett, en å vilket gör allting mysigare, massa mysiga ställen att ha picnic på, bra affärer och cafén, roliga uteställen och ganska mycket snygga boys. Halmstad kommer alltid vara speciellt för mig då det är den första staden jag bor ensam i. Den första staden jag får vara lite vuxen och självständig i. Jag älskar att jag flyttade hit för den här staden är jättebra på så många olika sätt.

Ängelholm
känns också lite som min stad eftersom jag bodde där innan och fortfarande gör det när jag åker hem till mamma. Det är en liten stad som är fin på sommaren. Som på alla ställen är det "alla vet allt om alla" vilket jag inte tycker om, men det finns som sagt överallt. Det känns dock för litet för mig, hade aldrig kunnat bo kvar där. Helsingborg där pappa bor tycker jag hemskt mycket om. Jag tycker det är så fint med hamnen, gatorna och de gamla husen. Stämningen där är tuffare än i Ängelholm och Halmstad. Det känns som det finns lite mer gäng och skummisar. En rolig grej är att tjejerna i den staden ser likadana ut. Mittbena, Odd Molly och skinnjacka. Inte för det gör mig något, men det ser rätt roligt ut. Tycker i alla fall att Helsingborg är grymt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0