8. Berätta om hur du ser på kärlek.

En kompis frågade mig i ett sms vad det vackraste jag vet är. Då svarade jag "Om jag skulle säga en sak skulle det vara kärlek. Klyshigt, jag vet. Men det finns inget som påverkar människor så mycket och som kan få oss att må så fantastiskt bra. Och fast att det kan göra så himla ont ger alltid kärlek oss nya chanser med nya människor, det är så himla fint." Fast jag vill ändra på en sak. Jag tror att kärlek är det som gör minst ont i hela världen. Vi säger att det kan göra ont, men jag tror vi menar avsaknaden av det. Att bli lämnad gör ont, att inte få sin kärlek besvarad gör ont, att ha problem i en relation gör ont. Det är ju inte själva kärleken, utan det som gör så förbannat skitont är känslan av att inte få den eller risken att bli av med den.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Som alltid är du fantastiskt klok min vän!

2012-03-20 @ 21:02:51
URL: http://photoandi.blogg.se/
Postat av: Lena

Så bra du skriver!



Och stort tack för din lista, hittade mycket fint på listan, hoppas du gör det på min med! Puss

2012-03-20 @ 21:05:25
URL: http://midnightcity.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jävligt bra skrivit fina mich!/issi

2012-03-22 @ 19:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0