"When Gotham is ashes, you have my permission to die"

Igår såg det ut såhär där ute och höstmys hela dagen var givet.
Åt keso, äpple och kanel till frukost. Dödsgott.
Det var inte riktigt min fotodag. Tog på mig myströjan, rensade lite i garderoben och lyssnade på musik.

Tittade på The thin red line som är en krigsfilm, en extra bra sådan. De hade gjort soldaterna så mänskliga vilket jag tycker många krigsfilmer saknar En soldats reaktion efter att för första gången dödat en människa, psykiska sammanbrott, växande sammanhållning och en fruktansvärt bra skildring av hur motståndarsidan är exakt likadana som de själva, de har bara en annan nationalitet. Lika rädda, lika förtvivlade över vänner som dött, lika desperata efter hjälp från Gud, lika onda/goda som USA, lika mycket människor. 
På kvällen tittade jag och Tim på sista Batmanfilmen The dark knight rises och den var stört bra, precis som de två första. Blivit alldeles Batmanfrälst. Det var kanske inte Tom Hardys hetaste roll, men han var så fruktansvärt bra och Bane är nog min nya favoritfilmskurk. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0