Portland

Lämnade Seattle klockan åtta på morgonen och efter tre timmar var vi framme i Portland. Letade efter sightseeing-bussarna jag hittat på internet men fick reda på att de inte började gå förrän i maj. Jaha. nu då. Det var halvregnigt, shoppa skulle jag göra nästa dag och jag kunde inte checka in förrän klockan 4. Vandrade runt i centrum och åt en bagel i en park, vandrade runt lite till men tröttnade efter två timmar och hade fortfarande tre timmar kvar tills jag kunde checka in.
Så jag bestämde mig för att gå på bio ensam för första gången. En thriller som hette The Call var den som verkade bäst. Var helt ensam i en halvt nedsläckt salong och jag tänkte att aldrig i mitt jävla liv att jag tittar på en thriller helt ensam i en stor biosalong och panikskrev till folk på facebook. Fast insåg efter ett tag att jag var en timme tidig. Filmen var bra, men hade jag vetat vad den handlade om hade jag inte valt den. Obehaglig man som kidnappade unga tjejer i sin bagagelucka och sedan mördade dem efter att ha gjort psykiskt störda saker på dem. Fick så himla ont i magen av obehag och mina ben skakade efteråt för att jag spänt mig så mycket. Fortfarande sevärd dock, om man har nerver av stål.
Så efter filmen gick jag raka vägen till hotellet och låste in mig alldeles nojig. Rummet var mysigt i alla fall. De är alla olika med olika slags konst.
Jag hade en hel bok på väggen.
Bäst av allt, en stero med en sladd att koppla in till mobilen. 
Började bli hungrig och googlade matställen i närheten. Fanns ett två minuter bort där jag köpte hamburgare och världens godaste pommes med tryffelkrydda eller vad det nu var. Maratontittade på Tosh.O och njöt av den här:
 
Vaknade upp så himla utvilad av att solen lös in i rummet. Inga mardrömmar om mördare och jag var väldigt tacksam.
Tog en taxi till ett shoppingcenter med en massa bra affärer, restauranger och en skridskobana där finaste gamla paret framförde ett konståkningsnummer bara sådär. Köpte i alla fall en navelpiercing, Beatlestavla, en klänning, en jacka, en tröja och det var nog allt.
Gick hem i en massa plusgrader och jag insåg att jag klätt mig alldeles för varmt. Har inte så många fler bilder än det här, men jag gick i alla fall tillbaka till hotellet, bytte om till klänning, gick i fler affärer downtown, kollade ännu en biofilm när det började skymma ute, köpte middag och gick tillbaka till hotellet där jag sov min sista natt. Så åkte till en annan stad och shoppade och kollade på bio i princip. Men som sagt, skönt att komma iväg och se nytt, vara ensam och turista lite. Ännu skönare att komma hem dock till fina fina Seattle, huset och någon att sova bredvid igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0