Spring quarter

Andra skoldagen och jag är så himla exalterad över de nya klasserna. Först har vi musikklassen där vi är "tvungna" att gå på tre konserter, lyssnar på massa musik på lektionerna och ska diskutera amerikanska band, musikhistoria osv. Sen efter det har jag professional development som jag mest tog för att få mina sista credits, men den verkar jättebra. För att sammanfatta det ska vi lära oss hur man intervjuar/blir intervjuad, skriva cv:n, hålla presentationer och så ska hela klassen om några veckor äta middag och lära oss hur man gör med bestick och grejer. Och så slutligen filmklassen där vi ska titta på massa filmer och videos, diskutera och skriva om dem. Har inte heller morgonklasser längre så 1. alarmet står numera på åtta istället för sex och 2. där är så mycket mer folk på skolan lite senare på dagen och till skillnad från förra quartern finns det faktiskt folk utanför klassrummet man kan börja spontanprata med mellan lektionerna. Så mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0