Förra veckan:

Måndag
Ville inte vara ensam och planlös en hel dag, var som att be om ångest. Åkte till Småland för att titta på ett hus med Mamma och Peter, blev skjutsad till Lisa efteråt, åkte inom Denniz, åkte till Ramlösa, pratade, hängde på gumtree, satt på verandan och drack vin och tittade på tv.
 
 
Tisdag
Åkte till Halmstad med Pappa och Peter för att fixa innan lägenhetsförsäljningen. Lämnades hos mamma för att packa upp min väska, dog lite för varje sak jag packade upp. Klädesplagg som påminde mig om fester på Capitol Hill, alla biljetter från biodater med Chris, rosen och lappen från alla hjärtans dag, mina bästa skolarbeten, mitt stalkerbrev från Blaine, teckningar från hostlet. Efter någon väldigt sentimental timme fick jag reda på att jag skulle jobba dagen efter så åkte hem till pappa igen då det är mycket närmre. På kvällen åkte jag, Lisa, Tim och Pappa till Sofiero där tre band spelade. Drack öl och lyssnade på musik tills solen gick ner.
 
 
Onsdag
Hade mitt första jobbpass. Gick bredvid och försökte lära mig så mycket som möjligt och det gick bra. Jag jobbar på Solhemmet i Ekeby och ska göra det nu i sommar, trivs än så länge! När jag slutat åkte jag till Tina i Halmstad och jag blev tårögd och kramade ihjäl mumin när vi sågs. På kvällen gick vi ut och träffade Nicolina, Sara och Benjamin! Så himla himla roligt, saknat dem så. Var på James, gick till B&B, shotade i shotluckan, spelade pingis och biljard och köpte med oss mat hem. 

 
Torsdag
Bakisåt kyckligtallrik på en uteservering. Hoppade på tåget i Halmstad vid fem mot Göteborg och fick äntligen träffa Elaine! Vi hade en långhelg i Göteborg framför oss och det kändes så himla bra. Checkade in på hotellet som hade en fin takpool och terass och jättefina rum med megabalkong och en stor hästlampa (som man kunde köpa för 40.000 kr) Gick ut och åt, tog en drink i hotellbaren och däckade sedan i världens goaste säng.


Fredag
Gick på stan hela dagen och köpte diverse småskit som jag inte behöver, träffade Elinor och fikade och lyssnade på gatumusiker som stod lite överallt. På kvällen åt vi ute med Pappa, Tim och Marcus och det var dögod mat och en väldigt rolig middag. Senare på kvällen gick jag och ut på avenyn och letade efter ett uteställe där vi kunde sätta oss. Hittade bryggeriet där vi tog varsin citrusdrink och pratade tills stängning klockan tre. 


Lördag
Vädret var fantastiskt och vi la oss vid poolen och solade i ungefär tre timmar och så varvade vi med bad när det blev för varmt. Brände mig såklart men förväntar mig inget annat efter att ha solat, jävla ginger genes som sagt. Köpte frukt, myste på rummet ett tag och lite senare gick vi ut och åt indisk mat med Ylva och Pappa. På kvällen tog vi bussen till Metal town för att se Korn och jag var pirrig och överlycklig. Det var en av de bästa konserterna jag sett i hela mitt liv och jag var full av lyckorus efteråt.

 
Söndag
Fikade, åkte hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0