Woodland Zoo

I tisdes tog jag och Chris bussen till Woodland Zoo där vi tittade på djur och åt glass. Det var jättefint väder och hela dagen var bara jättemysig. Jag är 50/50 med zoo egentligen, tycker inte om att de får så mycket mindre utrymme än om de vore fria. Samtidigt blir de omhändertagna och undgår risken att bli skjutna för päls/betar/skal. Om jag tänker helt själviskt älskar jag i alla fall att gå på zoo, så himla roligt.

Kom vid olägligt tillfälle till sköldpaddorna. De såg båda lite förnärmade ut.
Världens gosigaste. Önskar jag kunde ha en sån hemma utan att den åt upp mig.
Elefanten lekte med halm och såg glad ut.
Det här var jättesorgligt. Apan såg jätteledsen ut och bara tittade runt förvirrat. Läste sedan att en annan apa just nu var sjuk och omhändertogs av veterinärer. Så antagligen därför hon/han var ledsen, de vet ju när någon saknas.
Chris matade en undulat.
Gillar lejon, så himla fina. 
Hittade en gullig pingvin som hellre fotades med oss än var med sina pingvinkompisar, så det ville vi föreviga.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vill ha en tiger hemma, utan att den äter upp mig. Vilka fina drömmar vi har Michelle!

Svar: Haha, visst har vi!
Michibelle

2013-06-25 @ 11:43:35
URL: http://ebbaamaanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0