Svensk fredagslunch

Idag efter skolan tog jag med mig C till the Swedish Cultural Center där de serverade svensk lunch. Åt helt fantastiska köttbullar, amerikanaren kämpade med att bre smör på knäckebröd och så introducerade jag prinsesstårta och semla för honom. Från ett till fantastiskt gav han lunchen fantastiskt. Oh yesss Swe. Tittade även på svenska bilder, tavlor och saker. Chris tog sin roll som dum amerikanare på allvar och pekade på bilden på vår kungafamilj och frågade om det var vår premiärminister, sa att det var vår kungafamilj. Lite senare erkände han att han trott att Sverige var en del av the UK fram tills han fick reda på att vi har vår egna kung. What what WHAT. Vet inte ens vart logiken är i det, finns ingen. Tänker inte ens låtsas att fördomen om att amerikanare är oallmänbildade gällande typ allt utanför USA inte är sant, har hört så himla mycket konstiga saker sen jag kom hit. 
 
Finfin dag i alla fall, förutom besvikelse och sämsta jävla timingen på saker i sommar. Men ja, sånt man kommer över (omnågraårellerså). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0