Cholaparty och glass

I fredes efter skolan gick jag och Mike till parken och drack kaffe. Han är en kille jag träffade på en fest och sedan stött på i skolan flera gånger. Han är så himla lättsam och rolig, har massa spännande historier att berätta och lyssnar intresserat på mina fast de är på knacklig engelska och tar dubbelt så lång tid att berätta än om det vore på svenska. På eftermiddagen skrev jag till Chris att vi borde göra något roligt nu när det var fredag och allt, och han höll med. När han slutat jobba åkte vi till hostlet, umgicks med de som var där och spelade pinball i vanlig ordning. Vid nio gick vi till biografen och köpte jättemycket nachos och cheese dip till kvällsmat, tittade på The Croods och den var helt okej. Sorglig och jag blev retad för att jag grät till en animerad film om grottmänniskor. Efteråt gick vi till samma ställe som tidigare fredagar för att lyssna på Justin när han spelade (första gången jag skrev det i bloggen trodde en av mina gosiga vänner i Sverige att jag menade Justin Bieber, haha åh). Finfin fredag i alla fall.
 
Minns knappt dagen under lördagen men jag tror jag bara tittade på PLL och sov. På kvällen skulle jag på födelsedagsfest med Brenna och Rondo, temat var chola för oss tjejer vilket jag inte alls visste vad det var utan fick googla. Var tydligen en Mexikansk kvinnlig gangster med jättemålade ögonbryn, läppenna, bandana, endast översta skjortknappen knäppt och allmänt trashigt. Mina roomies tyckte jag såg för städad ut med svarta stuprörsbyxoxor så fick låna Chris jobbyxor med lite målarfärg på, och det var bättre tyckte de. Huset hade två stora balkonger, mycket folk och gratis öl. Hade roligt som vanligt och kom hem runt tre till en vaken Chris som satt fram en baconmacka till mig för att "man vill ju ofta äta när man kommer hem efter att ha festat". Gulle.
 
Minns knappt söndagen. Var trött, köpte pizza med C och tittade på film. Typisk bakisdag bara. Denna skolveckan har gått fort och det enda värt att nämna var vår presentation i musikklassen. Den gick så himlahimla bra och jag är bara så glad att jag inte tycker det jobbigt längre att hålla muntliga presentationer på engelska, jag pratar absolut inte perfekt men jag vågar och det känns asbra. Efter skolan träffade jag C downtown och jag fyllde på busskort och han betalade mobilräkningar. Solen sken och vi åt italiensk glass innan vi åkte hem igen. 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

He he he...

2013-05-07 @ 01:06:07
URL: http://ebbaamaanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0