Svenska pepparkakor

"Oh my god, it's Anna's pepparkakor"
 
Blev förvånad när jag såg dem på kakhyllan i affären. Men glad som varje gång jag ser något svenskt i mataffären/Seattle över huvud taget. Tvingade Chris att köpa och prova och han tyckte om dem. Igår stannade jag hemma från skolan för att bara ha mysdag med C. Gjorde bautafrukost med omelett, scones, bacon och rostade mackor med kanel och socker på, kaffe och apelsinjuice, kollade filmer, lyssnade på musik, powernapade, pluggade lite, hade ett fint skypesamtal med pappa och sånt där. På kvällen tog vi bussen till Capitol Hill och åt middag, mest för att komma ut från huset och göra något. Idag efter min första lektion hade jag en två timmars håla innan filmklassen och tiden gick så fruktansvärt långsamt så jag åkte hem. Låter som jag skolkar en massa, men bara missat två av varje klass jag tar den här quartern så så illa är det inte. I helgen blir det nog art show, plugg, massa hockey och en konsert. Ingen döspännande, men måste ju som sagt gå på tre stycken och på söndag spelar något band en massa rock-covers så blir nog kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0