KÖRKORT!

Igår gjorde jag teoriprov i Lund och mitt hjärta dunkade så smärtsamt hårt när jag tryckte i att provet var klart och resultatet skulle ges, men det stod "godkänt" och hälften var över. Idag hade jag uppkörning och här har jag gjort en töntig bildserie (varför gör jag sånthär) om hur det gick till:

Sov galet dåligt och vaknade upp med en ganska intensiv nervositet. Men det är väl standard dagen man har uppkörning. Hyperventilerade lite på bussen dit men lugnade ner mig när jag träffade min körskolelärare för att ha en lektion. När jag väl skulle köra upp var jag inte det minsta nervös längre, varför vet jag inte. 
 
Så tänkte jaha men vad nice att inte vara nervös och det kändes bra och jag körde som man skulle. Blev så peppad just för att jag inte var nervös och tänkte att det här kommer ju gå felfritt.

Men så fick jag tvärbromsa innan en liten rondell jag inte hade sett, tänkte att nu blev jag kuggad och därefter gick det sämre. Missade någon skylt. Jaha, där var någon på övergångsstället. Visste inte om det var 50 eller 70 på någon väg, så körde 60. Tog lång tid för mig att hitta ställe att vända på osvosv. Jag blev helt 100 procent säker på att jag skulle kugga. Helt hundra. Det var fruktansvärt att rulla in på VV:s parkering efteråt medan hon kryssade i saker på sin ipad. 

Väntade på ett "Nej alltså tyvärr" så gissa chocken när hon säger "DET HÄR VAR BRA, DU ÄR GODKÄND"(!!!!!!) Och ännu mer när jag kramats och flippat lite med min körskolelärare och hon säger att inspektören jag fick är en av de striktaste hon vet. Grät lite glädjetårar, ringde till folk och freakade, var så exalterad att jag råkade ta fel buss, köpte ostbågar som present till mig själv, åkte hem, åt ostbågar och napade, helt slut. Har ikväll varit ute och kört ensam en runda och den friheten, oh my. Nu ska jag bränna alla körkskoleböcker. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0