Junk of the heart

Det här är min absoluta Londonhöjdpunkt. Lisa ringde en dag och sa "Arctic monkeys spelar nu på fredag, in och boka!!!" och några dagar senare låg biljetterna i ett kuvert i vår trappuppgång. Finnsbury park var som ett festivalområde och vi köpte öl och vin som vi drack i gräset. Miles Kane öppnade och jag minns inte senaste gången jag kände sådant galet lyckorus, för att vi bor i den här underbara jävla staden och kan boka AM-biljetter några dagar innan de ska spela och sedan stå i en gigantisk park mitt i staden, vara tipsy och dansa med till Come Closer. Det fick till och med mig och Lisa att skåla på att vi ska stanna efter oktober vilket fortfarande känns rätt självklart. Såg Tame Impala och sedan kom Arctic monkeys upp och det var helt helt surrealistiskt. 
 
Mamma kom hit på besök igen <3
Åkte sightseeing-buss och såg allt det mest Londoniga som är så olikt öst där vi bor. Bussen hade öppet tak och det började ösregna där ett tag, skrattade typ hela tiden åt jag vet inte vad.
Fick reda på det här eventet genom en app och både jag och mamma tyckte det var givet att gå. De visade Gladiator i Royal Albert Hall och en liveorkester spelade all musik till. Helt fantastiskt!!Åt frukost i Hyde park.

Gick runt på de mysigaste sidogatorna till Oxford street där det var lite lugnare och fanns mycket bättre affärer. 
 
Var på Birthdays med Lisa och försökte dansa till housemusiken som spelades men kände att övervåningen passade oss bättre. Där fanns också skottar med världens bästa musiksmak som kunde tipsa om massa band att hänga med.
 
Vad mera, suttit på Fox's takterass och druckit öl med Lisa, motvilligt hängt på Haggerston vilket visade sig vara kul ändå och vi följde med på efterfest och stannade tills solen gick upp, varit på bio/sett hela London från utsiktsplatsen vid Alexandra palace/gosat med min lille Wales-are och jobbat massor. Trivs som firren just nu.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åh vad fint det låter!

2014-06-17 @ 09:54:29
URL: http://mathildaahlberg.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0