▼ ▼ ▼ ▼ ▼

För några veckor sedan kände jag ingen tvekan över att flytta hem till Sverige i Oktober, då vårt lägenhetskontrakt går ut och vi har varit i London i ett helt år. Men sen kom solen och värmen, uteserveringarna fylldes och i takt med att temperaturen steg blev människor socialare och öppnare. Jag har blivit nykär i London igen och trots att oktober är långt bort borta tvekar jag, skriver pros and cons, ändrar mig från den ena dagen till den andra. Jaja, löser sig la. Här är några bra saker jag gjort sedan sist:

Har haft picnik i lilla parken bakom Tesco med Anette och Tina. Jackan åkte av och på för att vädret inte riktigt hade bestämt sig, men kändes ändå tillräckligt somrigt för att äta ananas och köpa hem fina rosor till vår lägenhet bara för att.

Varit på Joe's igen!! Världens bästa ställe i Camden som jag skrivit om förut. Trots att det var söndag var stället helt fyllt och jag dansade till den bästa sortens musik som alla kunde sjunga med till, drack öl och shotade tequila, fick hänga med mina två finisar, fyllebounda och försöka wingmana främlingar och lära känna nya bra människor som vi delade taxi med hem till oss. Köpte mer öl, spelade spel och avslöjade hemligheter. Det blev ljust ute och efter att de åkt hem sov vi, beställde hem pizza och tittade på Grey's anatomy. 
 
Ätit på den amerikanska dinern med Tina och Anette. Åt hamburgare och drack milkshake och ville låtsas att vi var med i Pulp Fiction/Grease.

Varit på Haggerston med Tina fast att vi egentligen har ett Haggerstonförbud just nu, för att det ligger 20 sekunder bort och vi inte vill bli bekväma och gå till samma ställe hela tiden. Men nu blev det så och först hamnade vi med Joseph, 70 år gammal. Han gav livsråd och jag ville bara att någon skulle rädda oss. En svensk tjej och hennes pojkvän från Nya Zeeland fattade vinken och när vi skulle hem bytte vi nummer och planerade in svennetacoskväll <3 


Druckit öl på The Fox med Lisa och Tina och fått sällskap av randoms som nog inte var de roligaste vi mött men som visste om ett ställe där de hade livespelning, så vi hängde på. Det var minst sagt speciellt, med Afrikansk-inspirerad musik och folk som klädde sig och dansade därefter. Tyckte det var roligt att se och höra, men kände oss lite missanpassade så gick hem och åt chips och tittade på film.

Gått med bara ben och ätit lunch på en trappa i Angel. Här om dagen var det 27 grader och jag satt ute i trädgården hela dagen på jobbet=lite fin färg i ansiktet och på armarna, superröd rygg som gör svinont. Nåväl, mycket dumt att klaga. Fast att jag inte är världens största sommardagsfan så är sommarkvällar det bästa som finns, ingen konkurrens.

Blivit hembjuden på tapas hos Anette och Jacob som hade tagit med sig mat hit från Spanien där de precis varit och rest. Åt baguetter med skinka, hummus, musslor och havsmaskar (!). Så himla gött alltihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0