Hostel life

Det händer så himla mycket just nu, och samtidigt alldeles för lite. Har sedan den första oktober slutat mitt jobb (</3), varit i Sverige, fått en ny flat mate, flyttat ut ur lägenheten, skrubbat en toalett med ett paraply, hittat en ny lägga som vi förhoppningsvis men inte helt säkert får flytta in i på onsdag och bor just nu på hostlet vi bodde på första veckan förra året. Det hade varit askul om vi inte haft en strikt budget som jag ändå är svindålig på att hålla. Jag har varit på två arbetsintervjuer, ett gig i Soho och ett flertal vintagemöbelbutiker på Brick lane för att få inspo till vår nya eventuella flat. Väntar just nu på deposition, bekräftningsmail och besked om vi kommer vara hemlösa på onsdag eller ej. Kanske inte den bästa eller mest stabila perioden i mitt liv, men sånt här som gör en starkare osv säger dem ju. Fram tills dess förskönar vi våra liv och säger att vi lagar fancy hostelmiddag med en amerikanare, dricker rödvin ur kaffemuggar och äter nachos på golvet mellan våningssängarna och dricker öl med aussies på bakgården. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0