Fountains and cricket.


Igår visade väderapparna att det skulle bli 30 grader och tvärt svor jag att stanna inne och sitta framför vår fläkt hela dagen. Så himla övertrött på sommaren, you've had your fun. Men så smsade Josefin att hon och Stina skulle till Battersea park så jag gav mig, packade handduk,solkräm och bok innan jag gick och köpte picnik och tog tuben till Knightsbrigde. Jag låg i skuggan och läste Tina Fey's bok "Bossypants" som är superrolig och supersmart. Älskar henne.


Gick och satte oss vid den här dammen full av fontäner där vi doppade fötterna i vattnet och åt mjukglass.


Josefin ville se hur djupt det var, hon sa att botten var full av alger och att det kändes som att gå på mosade grodor. Gosigt. 

Jag tyckte Battersea park var mycket mysigare än Hyde Park som är ganska platt liksom. Den här var full av överraskningar och det kändes som flera småparker i en stor. När vi gick runt för att hitta något nytt att titta på såg vi att de spelade cricket. Satte oss för att titta men jag förstod absolut ingenting, kunde inte ens se ett mönster. Var mest nära på att få bollar på oss då och då. Så det fick avsluta vad de säger kan ha varit den sista riktiga sommardagen för i år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0