Några sommardagar


En julidag blev det 36 grader varmt och det var endast jobbigt. Jag och Lisa försökte sitta ute på vår trappa men allting var bara svettigt och varmt så vi tog tuben till Tottenham Court Road och satte oss på ett ställe med aircondition där vi åt mat och frozen yoghurt. 


Sen gick vi till Argos och köpte en fläkt till vårt rum. 


När jag jobbade på Colicci så sa min manager till mig att jag skulle servera på ett event i parken. Det var 10th anniversary för Londonbombningarna och vi skulle servera kaffe och juice till "viktiga" människor, typ the Mayor of London, premiärministern och prins William. Satt och googlade kvällen innan hur en hälsar korrekt på en kungafamiljsmedlem, sökte på "hur en niger/bockar" på youtube osv. Superstressad. Gick upp fyra på morgonen och tog första tuben klädd i svart kjol och vit blus för att sen servera hela dagen fram tills sju på kvällen då vi fick gå hem. Tyckte det var kul dock, särskilt att se prinsen *lite starstrucked*
 

Fick en helg ledigt för att mamma kom hit på besök <3 Åt och shoppade mest. Sen skulle vi på musikal! 


Vi såg The Book of Mormons och den var så jävla rolig. Skrattade mig igenom hela grejen och vill gå och se den igen.


Världens bästa<3<3<3
 

My har också varit här på besök och vi fick spendera en dag ihop vilket var så fint. Gick runt vid Oxford street, åt lunch på en bänk och diskuterade kärlek, framtid och annat ångestladdat. 
 

Sedan kom pappa hit. Så många fina besök på en och samma gång.


Vi var tillbaks på The Shard och jag älskar det stället till döddddds. 


Vi gick bland annat på Skräckmuseet under London Bridge vilket var skitläskigt, fast adrenalin är ju kul. Sedan åkte vi till olika parker och drack mycket kaffe.
 

Regents park.
 
Tycker inte om att bada i badkar men var tvungen. Hade köpt badbomb från Lush och allt. Låg i badet i typ 10 minuter sen blev det för varmt. Men det var ju himla fint så länge det varade!


London, du är dyr, trång och varm men jag älskar dig så.


Sista frukosten innan pappa skulle hem </3. Klarar inte av när mina föräldrar åker hem, gråter varenda gång (försöker få dem att flytta till London men inget napp än, but i'll keep you posted).
 

Det här var från en rolig men SORGLIG kväll. Denniz skulle ha sin avskedsfest innan han flyttade till Stockholm för att plugga juridik. Kvällen till ära var jag helt klädd i svart för att visa hur mycket jag sörjde detta faktum (och för att svart är min bästa färg). Älskar förresten när en hittar sånt ljus där huden blir onaturligt vit+näsan försvinner och ens ansikte i princip består av eyeliner och läppstift *tar 100 selfies*.


Amanda var vår första gäst och hon och Denniz matchade oplanerat.

Denniz och Josefine.

Jag och Dijana. 


Jag och Lisa hade ordnat en quiz som handlade om Denniz, efter lite om och men så vann Josefine och priset var den här charmiga långkoftan. När hon fick se den här bilden tyckte hon att hon såg ut som ett foster. Fair point.


Gick bort till overgrounden hållandes i vinflaskor och ölburkar. Tog coola gruppbilder medan vi väntade.
 

Carolina och Erik.
 

Vi åkte till Ridley Road Market där vi dansade och drack Red Stripes. Det var såå varmt dock och jag hade ju polo på mig och allt, så satt mest utomhus på deras terass. Vid 1.30 gick jag och Denniz till McDonalds innan vi tog bussen hem. 


En solig söndag åkte jag, Josefin och Stina till Hamstead Heath.


Låg och tittade på drakar, åt mango och napade. Trodde jag skulle bli lite fint solbränd men jag vet inte om jag är naiv eller dum i huvudet men här är i alla fall en reminder till future me: DU KAN INTE BLI FINT SOLBRÄND. DU BARA BRÄNNER DIG OCH HAR GJORT DET I 22 ÅR NU. GE UPP OCH THANK ME LATER.


Josefin.

Efter några timmar gick vi ner igen och bort till en pub där vi drack pimms och öl. Trots en röd michan så var det en superfin dag och en av få gångerna jag faktiskt tyckte sommaren var helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0