480 Caledonian Road

Tänkte visa lite av vår lägenhet som vi har fått i ordning ganska bra. Har inga bilder på våra två sovrum tho, det kommer nog en annan dag. Jag saknar vårt gamla område Haggerston supermycket och vi blir sentimentala när vi tänker på det. Fast den här lägenheten är så mycket finare och vi hade aldrig haft råd med den om den låg i vårt gamla område, som faktiskt inte är så långt bort ändå alls. Typ 30 min. Jag har nämnt att London är svindyrt ungefär hundra gånger men varje gång jag översätter till svenska kronor blir jag så jävla chockad. Den här lägenheten kostar 18.140:- i månaden vilket absolut inte är något konstigt för en tvåa som inte ens ligger centralt. Fucking svindlande. £1517 låter bättre. 

Denniz på vår trappa en Oktoberdag precis efter att vi flyttat in. Kan inte förstå att det var såhär varmt mindre än tre månader sedan. 


Här kommer en in. Våra skor, John Lennon på väggen och så Simon där borta som var och hälsade på för ett tag sedan. 

Vårt badrum. Bland det bästa med denna läggan är spotlightsen i taket. Älskar't.

Här står vi och lagar mat och blandar drinkar. På kylskåpet ser ni Denniz's oscarstaty som han fick av sina vänner. Jag ville inte ha den i fönstret för folk som gick förbi kunde tro den var riktig och vilja göra inbrott. Lol.

Det här fönstret med böcker, filmer och ljusslingor är bland det finaste i vår lägenhet tycker jag.
 
 Vardagsrummet som vi nyligen fått till så fint med planscher, ljus, duk, filt, foton etc. Vi har en minisoffa som vi precis får plats i alla tre, men det är varmt och gosigt och att sitta där och dricka vin med mina flat mates är det bästa.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Helt galet vilka pengar ni får betala, men åh vad fint det ser ut!

Svar: Tack hun
Michibelle

2015-01-06 @ 18:24:09
URL: http://mathildaahlberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0