NYE

Nyårsafton var så sjukt. Började bra, lutade åt katastrof och slutade så roligt och galet. Här får ni ett superdetaljerat inlägg, för det var fan kvällen värd. Jag tog overgrounden till Georgie där vi och Harley drack jack och coke och jag förklarade dem ett offentligt par. Egentligen skulle två andra tjejer från jobbet komma dit men de blev sena så vi började gå bort mot stan för att ta en annan overground till en fest. Det visade sig att de inte längre gick, hittade inte busstoppet och klockan blev 23.45. Paniksprang in till någon bar och stod i kö till baren tills typ två minuter i tolv. Vid tolvslaget hånglade Georgie och Harley upp varandra medan jag stod bredvid och hoppade lite uppgivet bland all konfetti. Sa till dem att dricka upp sitt himla vin så vi kunde åka, men Harley var för full och Georgie var tvungen att ta honom hem. Försökte ringa Eliza och Jade som skulle till festen, eftersom jag inte hittade dit, men ingen svarade. Georgie fick astma och jag fick leda henne och för fulla Harley hem.
 
Tillslut ringde Eliza och jag har aldrig varit så glad över ett samtal. Hon förklarade hur jag skulle ta mig dit, gick ner till busshållsplatsen men ingen buss kom. Gick upp till lägenheten igen, försökte ringa taxi. Två timmars kö. Gick ner till busshållsplatsen igen, och en buss kom! Satt på den i 30 minuter innan jag insåg att det var fel buss. Hoppade av och nästa buss gick inte förrän om 35 minuter (skrattar när jag skriver detta). Hade ingen jävla aning om vart jag var, det var helt tomt på folk och jag hade 10% kvar på mobilen. Frös ihjäl och tänkte att jag lika gärna kunde åka hem och sova. Ringde Eliza och hon sa "jo men kom, det finns massa killar i kostym". Okej då. Hoppade på bussen. Hoppade av, och hittade inte gatan festen låg på. Min mobil dog. Hahaha. Frågade ett gammalt par om de visste vart det låg och de sa ja. YES SUCCESS.
 
När jag kom dit fanns det en port med portkod och jag hade väl ingen himla aning. Försökte klättra över muren men gav upp efter typ två minuter. Provade lägenhetsnumret och det funkade! Följde musiken i trapphuset, öppnade en dörr och där var festen indeed. Klättrade upp för en stege upp till takterassen och hittade Eliza dansandes i ett partytält. Grät nästan lite av lättnad. Klockan var tre och de var så gulliga och hade en ny nedräkning eftersom min sög så mycket. Dansade, lekte bartendrar i köket och där fanns så mycket härliga människor. Klockan blev 8 och då bestämde någon att det var dags för efterfest. Tog taxi till gud vet var och kände mig ung och dum. Vid 10.30 gav jag upp dock och tog bussen hem, omänskligt trött. Vilket himla nyår, helt helt cray. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0