SPRING

För några veckor sedan tog jag tåget till Brentwood för att träffa min absoluta favoritkille som hade skollov. Han är så himla rolig och smart och envis med att klara sånt som hans kropp sätter stopp för. Hans skratt är verkligen den bästa jag vet, no doubt.
 
Samma dag landade min mamma, hennes sambo Alexander och hans son Kasper i London och jag var så glad. Annorlunda att umgås med en 8-åring och det känns konstigt att han bor med min mamma varannan vecka och inte jag, men som tur är är Kasper en gullunge och jag tycker om honom. Vi åt på Rainforest café och jag tyckte det var pinsamt eftersom senast vi var där ville jag testa att lämna mitt nummer på kvittot till servitören för att se om det funkade (det gjorde det, men vår historia blev 3 SMS kort då jag insåg att han har barn. Nope.) 
 
Gu' så blek. Skyller på blixt och en lång vinter, och att mamma nog var utomlands för inte så länge sen. 
 
London by day and night. Älskar att få turista i London, se och göra saker som en inte alls orkar efter jobbet. Det som är fint med London dock är att vissa saker fortsätter att göra mig pirrig. Typ, att åka tuben. Jag kanske inte glädjeskriker varje morgon 8:00 på väg till jobbet, men ibland när jag stor där pressad bland folk på Victoria line så påminns jag om hur jag faktiskt bor här, har en vardag, ett jobb och ett liv. Det är fortfarande lika fint att tänka på.

Behövde mammatid SÅ mycket. Drack pimms i hotellbaren, fick bryta ihop och storgråta en halvtimme och bli kramad. Standard. Annars så gick vi på Ripley's believe it or not, besökte mitt jobb, åt på restaurangen Lisa brukade jobba på, gick runt på Harrod's och sånt där. Var verkligen jobbigt att säga hejdå denna gången, men förhoppningsvis kan jag åka hem till Sverige snart. 
 
En morgon gick jag, Stina och Josefin till Breakfast club i Soho för att äta storfrukost innan jobbet. Lika jävla gött som alltid. Pannkakor, äggröra, toast, juice etcetc. 

Min bff fyllde 21 och jag köpte hem red valvet cake för att fira! 

Vädret har varit heeelt fantastiskt de senaste dagarna och jag och Stina försöker få våra lunchraster tillsammans varje dag så vi kan gå och sätta oss någonstans i solen. Någon rast drack vi kaffe på Pret, en annan köpte vi pizza från Franco Manca. Top 3 godaste pizzan jag har ätit.
 
Igår måste varit den varmaste dagen hittils i år. På lunchen gick jag och Josefin till en park nära jobbet och tog till och med av oss jackorna (!!). Drack jordgubbsmilkshake, pratade om dejter och dåliga kyssare och praised the lord över vädret (På tal om det, har en tjej på jobbet som är väldigt kristen. Helt ok i sig, men hatar när folk pushar på sin tro på andra. Hon försökte övertala mig om att Gud finns och jag sa att jag är nog den mest icke-religiösa människan hon kommer träffa ever, så det är ingen idé. Då sa hon "Michelle, när du sitter där i helvetet efter döden, kommer du inte ångra att du inte lyssnade på mig?" Bahaha). 

Lisa fick ett mail med en inbjudan till Skavlan och det var klart vi skulle gå. Vi tog även med oss Dijana som vi träffat genom Denniz. Vi fick se de svenska journalisterna som blev kidnappade i Syrien vilket var jätterörande och superintressant, Geri Halliwell från Spice girls (!!) som var sjukt pratglad och tog över rollen som programledare lite, Ricky Gervais från The Office som nog kan vara roligaste människan ever, Helen Macdonald som skrivit en bok om hur hon köpte en falk efter sin pappas död som hon tämjde och blev vän med medan hon helt isolerade sig från människor, och sist men inte minst såg vi Kanye West. Han sa inte ett ord, tog om sin låt tre gånger innan han blev nöjd och nickade lite tackande innan han gick ut igen. Här kan ni se avsnittet: http://www.svt.se/skavlan/se-program/article2705506.svt?autostart=true 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0