Sverige

Åkte till Sverige den 14 April för att vara hemma i hela två veckor. Tittat igenom och redigerat bilder och har ju typ bara tagit en massa på mig själv!?! Mig själv och mat. De andra bilderna jag tog representerar inte ens själva resan bra *missnöjd*. Hade två fina veckor, var aspeppad på att prova Pinterestrecept och få vila. Hann med båda två, plus att träffa några vänner och att få umgås med min familj. Körde massa bil vilket är det bääästa som finns, tittade på för många avsnitt av Game of Thrones (lisa blev arg och ville ha mitt huvud på en påle+kallade mig en lannister) och sökte nya jobb. 

Mamma och hennes bf Alex har flyttat till en gård utanför Ängelholm för att hon vill ha lokaler till sina kurser och pilates. Jääättefin var den och den låg precis vid havet också. Den var stor dock och jag vågade inte sova själv, mitt argument var "om jag skriker kommer ni ju inte höra mig". Så mamma fick sova i sängen bredvid. Mehe.

Fick min lillebror att komma dit han med. Vi satt på stranden och drack öl. Jag var nog missnöjd för att det blåste och jag var kall, men jag minns inte (obs. att leopardhoodien inte är min, tack). Åt Ben&Jerry's Cinnamon bun för första gången, får 4 av 5. Körde till vårt gamla hus och jag började gråta lite när jag hittade min första gosedjurstiger, sen körde vi förbi vårt allra första hus där jag bodde från 0-14 och då storlipade jag. Åkte till en loppis där jag köpte massa böcker och LP-skivor. En var signerad och jag bara yaaas, denna kan jag sälja dyrt!! Visste inte vem artisten var men pls, ett signerat exemplar. 1000:- minst. Googlade exalterat honom men han finns typ inte där. Hittade något ruttet klipp där han är ca 60 år gammal och har en publik på tretton personer. RIP rikedom. 


Anordnade middag i Malmö med min mormor, mamma, mostrar+pojkvän. Gick till mitt favoritställe där de serverar hamburgare med banan, bacon och jordnötssmör. Seewwweeeet. 


På Välas parkering i nya solglasögon från TGR. De är fina men trillar av hela tiden, fast de kostade 40:- så det är ok. Trodde aldrig jag skulle köpa runda glasögon men tyckte de var ganska festliga ändå.

Från en solglasögonbild till en annan. Här är Tina i Frösakull i sina nya solglasögon från Gina tricot. Fina :) Var ju och hälsade på Tim där och de hade klassåterträff som jag fick vara med på. Mycket roligt och mitt hjärta blöder fortfarande av saknad till Halmstad och LBS. Jag frågar fortfarande folk hoppfullt "saknar du LBS mycket?" och folk typ njae:ar. Jag lever typ kvar i den tiden, kollar tillbaka i min blogg och blir supersentimental. Som värst blir det ju när jag är i Halmstad, då saknar jag allt brutalmycket.


Satt på verandan i solen och åkte till Falkenberg för att hämta några högtalare. Åkte även till Tims bands studio där jag fick lyssna på deras musik och träffa Micke, som är deras någonting. Mixare. Producent. Jag vet inte. Det var kul i alla fall. Gick på promenad i skogen med Maja vilket var jättefint+sträckkollade på GoT med Markus medan Tim jobbade. Det var här Lisa började få sina oaningar om att jag inte var ärlig om hur mycket jag faktiskt tittat på, med all rätt. Mvh Ångerfylld. 

En till bilbild innan jag skulle åka hem till pappa igen. 


En dag träffade jag Julia och det är alltid sån himla rehab. Får ventilera, prata och skratta fritt. Vi åt först på Harry's, sen drack vi öl på Thorstens, sen sov jag över i hennes fina lilla stuga. Morgonen därefter gick vi till ICA och handlade frukost som vi åt hemma hos hennes mamma. Så himla mysigt alltihopa, gose. Dock tyckte jag inte om att vara i Ängelholm, kändes som att en del av mig blev samma jävla osäkra 15-åring som jag en gång var när jag bodde där. Som inte ville något annat än att bli omtyckt av någon kille och gå ner jättemycket i vikt för att alla mina kompisar var så himla smala. Jag minns att jag tänkte att jag inte ville bli äldre än 16 för vi hade ju så himla kul, både alkohol och hångel var asspännande och det kändes som att vi hade roligast i världen. Fast nu när jag är äldre och har fått lite mer perspektiv (har fortfarande ingen jävla aning om någonting, men ni fattar) så tycker jag SÅ synd om den jag var då. Åh, vad dåligt självförtroende jag hade och vad mycket skit jag tog. Folk fick verkligen trampa på mig, inklusive äckliga hockeykillar. Så det är väl lite det stackars lilla Ängelholm representerar för mig, stackarn. 
 
Tillbaks i Helsingborg åkte jag och hälsade på Tanja och hennes två små knoddar, Leo och Vanessa. Gav dem lite presenter och ojade mig som en gammal moster över hur stora de blivit. Blåste bubblor på balkongen och pratade om vad som hänt sen sist. Hon försöker i princip gifta bort mig till sin mans kompis för att jag ska stadga mig i Hbg föralltid. Känner mig som Sansa Stark, fast att Lisa påstår att jag är en Lannister. Har identitetskris. Efter den play daten åkte jag vidare till nästa som var med Isabelle. Skrattar bara jag tänker på henne, på bästa tänkbara sätt. Hon är så. jävla. rolig.   
 
Ja, köpte en ny klänning på H&M på reeeaaa. Var nöjd med den fram tills jag kom tillbaka till London och såg en kvinna som hade kunnat vara min granny bära samma klänning. Fast det kanske bara höjer klänningens vintagevärde och det är som vi alla vet år 2015 🔺superhippt🔺..
 
Till maten!! Testade chiapudding för första gången och jag vet inte om jag gjorde rätt, men tyckte konstistensen var ganska jobbig. Kändes som att jag åt fiskägg, fast smaken var helt okej. Detta var originalreceptet: Tropical Chia Pudding
 
Kände att smoothies är mer min grej, och denna var såååå gooood. Innehåller de bästa grejerna: Chocolate Peanut Butter Banana Breakfast Shake.


Den här hörrni! Den smakade typ äppelpaj/kanelbulle och var supersupergod. Det regnade ute och jag kände typ hela hösttumblr-viben och försökte fånga det i ett foto, men jag lyckades nog inte. Sterner är gullig i alla fall! Cinnamon Roll Smoothie Recipe.

Det här har jag gjort förut men det är så gooott. Basically, lägg ett ägg i var avokadohalva, krydda med vad du vill, sätt in i ugnen på *okänt* grader i *okänt* minuter, sen är det klart. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

din blogg är det bästa som finns att läsa. end of story.

Svar: Du är så himla gullig. Blev så glad, puss
Michibelle

2015-05-27 @ 19:55:44
URL: http://nouw.com/sabinamorsing
Postat av: N

Åh <3
Puss

Svar: <3
Michibelle

2015-05-28 @ 12:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0