En sverigevisit.

En himla gullig kille. Har lag vi i sangen och forsokte fa jobbig ogonkontakt med folk pa bussarna som aker forbi. De som sitter pa bussens andra vaning ar verkligen i precis samma hojd som fonstret vilket ar ganska kul/obekvamt. 

Pa torsdagen den 27 Augusti var da jag fick reda pa om jag skulle fa det har jobbet eller inte. Jag vaknade supertidigt och var bakis efter att ha druckit vin med Lisa kvallen innan. Jag var svinnervos och det kandes som att jag skulle fa veta om jag skulle fa do eller leva typ. Tittade pa Parks and recreation hela dagen for att forsoka lugna ner mig sjalv. Tillslut ringde de och sa att jag fatt jobbet. Sa jag ringde mamma och bokade en flygresa hem da jag inte skulle borja jobba forran den 7 September. 
 

Akte hem till mamma och Alexs hus in the middle of nowhere, hoppade studsmatta for forsta gangen pa en evighet, drack sakert en liter chailatte och umgicks med min lillebror. Pa lordagen firade vi mamma som fyllde 50 och garden var full av folk. Tavlade, drack ol, at varldens godaste mat och dansade till Abba.

Akte till Halmstad och myste i Frosakull pa verandan. Det var svinkallt och jag fick anvanda mossa och halsduk for forsta gangen i ar. Det regnade supermycket och jag skickade bilder till Tom pa svensk sommar. Forsta dagen traffade jag Maja. Vi akte hem till hennes mamma och at pepparkakor. Pratade om vara liv och hennes bebis som kommer snart!


Andra motet var med Tina. Vi gick till McDonalds for att vi var hungriga och fattiga. 


Och tredje med Amanda som flyttat till Halmstad for att plugga. Drack chailatte pe Espresso house ute i regnet under deras markis och blev nostalgiska like always.


Akte till pappa i Helsingborg. Lagade mycket mat och gick pa gosiga promenader med hundarna. Det var en dag da det var soligt men kallt, en exemplarisk hostdag, och jag och Sterner gick i Ramlosa park och jag lyssnade pa Mikky Ekko-Smile pa repeat. Det var superfint.


Traffade Isabelle min lilla solstrale.


Jag lyssnade pa hog musik och korde bil sa fort jag fick tillfalle. Tog extravarv i rondellerna bara for att dra ut pa det. 


Pa lordagen skulle vi pa brollop! Det var min moster som skulle gifta sig och jag var superglad for brollop ar fina och folk ar glada.


Temat var frack sa vi hade fatt leta piffiga balklanningar. Den har bilden var tagen under de 10 minuterna som solen sken, resten av dagen osregnade det. Prasten sa att regn pa brollopsdagen betyder rikt liv dock och ar det sant lar de bli mycket loaded.


Jag och Timpan i kyrkan. Det var en kort fin vigsel och nagra superbra framtradanden. Tex sjong min andra moster och det ar ju som en liten anglakor i sig. Sedan spelade Tim "Hallelujah" pa sin elgitarr vilket var sa himla bra!! 


<3


De hade gjort det superfint med vimplar och ljusslingor, och sa hade de bryggt egen ol som vi fick till maten! Sjong sanger och shottade akvavit (det smakade kraftspad, ville do), lyssnade pa manga fina och roliga tal och at massa mat. 


Efter middagen gick vi ut for att skicka ut sana har fina ljuspuffar. Har velat gora det sedan jag sag scenen i Tangled. Det var superfint fram tills nagon sa att kossor ater upp dem efter att de landat och far metallstallningen i magen, och att faglar kan flyga in i dem och brinna upp. Maste googla detta, later fruktansvart?? 


Brudparet dansade sin forsta dans och de sag sa kara ut<3 Det har fotot ar dock pa min gammelmormor som dansar med nagon, for mig, okand man. Sedan nar hon satte sig ner for att dricka kaffe och jag satte mig bredvid henne sa hon "min kavaljer satt dar, han kanske inte vagar komma tilbaka nu nar platsen ar tagen". Hjartegryn. 

Nar vi kom hem fick jag traffa Mamma och Alexs nya hund Ragnar. Sa javla gullig och gosig. Han somnade i min famn direkt. Alskar hundar mer an livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0