Christmas parties 1,2,3

I år har jag varit på diverse julfester vilket har varit himla kul. Lisa bjöd med sig till sitt jobbs xmas party som de hade på ett fint hotell i centrum. De bjöd på buffémat som var sååå god och jag åt så mycket jag orkade och grisade i mig säkert tre efterrätter. 
 
Me and ma queen
 
Gulliga tjejer
 
Efter middagen gick alla över till ett annat rum för att dansa och knycka till sig ännu fler gratisdrinkar. Dansade till all möjlig slags musik och det var så himla roligt, älskar när alla fuldansar och ingen bryr sig.
 
Julparty nummer två. Jag jobbar i princip för två företag, de sitter båda i samma kontor och sammarbetar en del men är ändå separata. Detta betydde två julfester för mig och min receptionistkollega! Den här var med Cavendish Ware och vi åkte till en restaurang i Canary Wharf. Var helt blown away av utsikten och den här julbelysningen.

Det bästa med julfester är att alla släpper lite på de formella rollerna som finns på jobbet och är så mycket mer avslappnade. Folk pratar om helt andra saker än vad de småpratar om på jobbet och en får chansen att lära känna folk som en kanske egentligen bara "hejar" på annars. 
 
Lite mer of the view.

Jag, Linda, Tanja (som sitter i receptionen med mig, love her) och Peter.
 
London är det enda eye candy jag behöver.
 

Julparty nummer tre. Denna gången med Elman Wall. Vi gick till ett ställe vid Thames, åt mat och drack gin&tonics. 

Anouska, Jonathan (min chef) och jag. 
 
Den här donnan är himla rolig. Kommer upp till receptionen säkert fyra gånger i timmen för att prata om allt och inget. Här var vi mitt i ett frågesportsspel där jag svarade fel på allting pga 1. språkbarriärer och 2. kulturskillnader. Men det var kul ändå.
 
Folk började bli lite tipsy och ta bilder med våra directors i festliga utstyrslar. Här: Vicky och Ian.
 
Ann-Marie som som sagt är min work-bff. Hahah är så pathetic men ibland tycker jag att vi har lite "makt" i receptionen, typ om någon frågar jättedrygt om vi kan beställa, let's say, ett nytt tangentbord till dem så väljer vi det billigaste som straff. Sen om det är någon jag tycker om extra mycket, som den hära tjejen då, avslöjar jag vart det finns kakor gömda eller så ger jag henne typ en av de nybeställda pennorna som vi inte tänkt ge till resten av kontoret. Haha jag lovar, 75% att mitt liv låtsas jag at jag är med i en tvserie.

När vi gick ifrån restaurangen passerade vi St Pauls och alla stannade upp för att titta. En i sällskapet sa "Guys, this is a moment. We're having a moment". Det är rätt trist att det kan vara svårt att uppskatta allting omkring sig för att en blir så van. Men ännu finare är det att ibland får en någon slags uppenbarelse och det blir möjligt att se något så som en gjorde första gången. 
 
Sen gick vi till ett uteställe, dansade, spillde drinkar och shottade tills två killar i vårt sällskap blev utslängda och vi alla kände att det var dags att åka hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0