Vintermånader

Jag har ingen jävla clue vad jag ska göra i framtiden och fick ångestont i bröstet när jag började titta runt på alternativ. Men trots allt det så är jag så glad över vart jag befinner mig just nu och med vilka människor. Är glad när jag går till jobbet, är glad när jag kommer hem. Att bo med Lisa är som att ha en sleepover med sin bästis som inte tar slut. Jag tänker fortfarande på T och saknar honom, men inte nödvändigtvis på ett jobbigt sätt. Sträcktittar på The Office (US) och det känns som jag fått en massa nya budds. Dricker mycket öl. Så för att sätta all framtidsångest åt sidan så har jag det fan dejligt just nu.
 
2 December-26 December:
 
Åkt till Fitzrovia efter jobbet för att träffa den här chican. Det var den 2:a december och vi kunde fortfarande sitta ute och dricka öl, så varmt var det. Efter tre öl gick vi och köpte pommes på KFC innan vi tog tuben hem.
 
Varit peppad hela dagen och kunde inte vänta tills att få lämna jobbet 5.30. För då skulle jag hit och träffa de hära två.
 
Vi gick in på the O2 och köpte öl. Humör: Superglada
 
För vi skulle se Mumford&Sons!! Konserten var så magisk. Det var som att vara på ett jättestort house party, folk med sittplatser stod upp största delen av tiden och dansade och sjöng med. Fick typ en överdos av endorfiner och just där och då har jag den ultimata känslan av att livet är så jävla bra och jag behöver inget annat än just det här.
 
Hade glöggkväll på Birthdays i Dalston med Dijana, Caroline och Lisa. Så fina och vettiga tjejer.
 
Träffat en kille online. Inte från Tinder den här gången, utan OkCupid (namnet♥). Han är från Nya Zealand och jag uttalat fortfarande hans namn fel. Han var snygg och bra på att hångla, på vår andra dejt gick vi till Winter Wonderlands julmarknad och drack glögg vilket var gölligt. Han var rolig, hade bra skäggstubb och fina skjortor. Bilden ovan skickade jag till honom efter att jag råkat försäga mig på första dejten att jag redan kollat in hans Facebookprofil, men känner bara 'vem gör inte'. Det var dock ganska obvious att han inte var över sitt ex dock *dealbreaker*. Jaja. Tycker bara det är kul att gå på dejter just nu och samla på sig roliga stories.  
 
Åkt till Dalston efter jobbet för att äta thaimat med Lisa och hennes kollegor. De hade BYOB så vi fick ta med oss egen öl vilket är döbra och billigt.
 
Gått till Somerset House med Tanja för att träffa Robyn som nu jobbar där! Så fint ställe.
 
Vi satte oss i baren bredvid och drack glögg. Saknar Robyn på jobbet men får väl unna henne att ha fått sitt drömjobb på ett ställe som detta. Perks är ju att ha en bra anledning att gå dit och dricka alkoholhaltiga drycker med denna view.
 
Fattar att detta inte är överintressant för andra än mig själv. Men behöver komma ihåg allting, när jag tittar tillbaka på bloggen om två år och storlipar över alla dessa precious memories. Debbie var gullig och bjöd oss på lunch på Browns. Vi råkade ta nästan två timmars lunchrast men kände att det är nästan jul och det spelar ingen roll. 
 
Någon dag senare bjöd Yasin med oss på en andra jullunch, kände oss spoiled. Han ville jättegärna gå till Nandos, precis som alla andra i området, så vi fick köa i säkert 30 minuter för att ens få ett bord. Jag är inget superstort fan av Nandos, tycker det är för spicy. Men ändå kul att bli bjuden och få en paus från jobbet (och min tallrik är tom, så uppenbarligen gick det ner ändå).
 
Jobbade den 24:e i och med att de inte firar jul förrän dagen efter. Vi behövde bara jobba till klockan två dock. Tanya tog med en radio och vi spelade julmusik blandat med Adele medan vi typ satt på Facebook och jag spelade Battle ship med A-M. När vi gick hem med vetskapen att vi skulle vara lediga i fyra dagar så var jag så himla lycklig!! För visste jag skulle komma hem till det här:
 

Hade köpt julmat på Scandi Kitchen, bland annat julmust, och var så jävla peppad på att få vräka i mig allting till Kalle Anka. Dock kunde vi inte streama det så vi tittade på 'Kan du vissla Johanna' istället. Juligt och mysigt.

Och det bästa var väl att jag fick fira det med min bästis
 
Lol tror jag tyckte mina nyckelben såg lite *defined* ut här. 
 
Vi öppnade julklappar, dels från varandra och dels såna som kommit i posten från våra familjer. Fick Lush-produkter av Lisa och det finns typ inget jag blir gladare av.
 
På Boxingday var vi partysugna och googlade efter ställen som hade öppet. Vi såg att Barfly hade öppet och hade något event, de tog till och med betalt och då tänkte vi att det måste väl finnas lite efterfrågan att komma in då. Men när vi kom dit satt det två par där inne. Fyra personer. Vi tänkte fuck it och köpte varsin öl, sedan en till. Efter några timmar hade det kommit lite mer folk men då kände vi oss tipsy nog och åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0