Sommar, del 1

Den här sommaren har hittils varit ofattbart regnig och kall. Jag bryr mig inte vad det är för väder på dagen men efter 17.30 när halva London egentligen bara vill sätta sig på beer gardens eller i parker och dricka öl efter jobbet så är det ju astrist när det regnar hela tiden. Fast lite gött väder har vi haft såklart. Här är del ett av tre av sommaren 2016 so far.
 
Jag och Lisa tittade på Explosions in the Sky i Royal Albert Hall vilket var fantastiskt!! Post rock är en sån himla terapimusikgenre. Det får mig att känna alla känslor på en och samma gång, på ett väldigt bra sätt. 
 
Det här var en av mina roligaste kvällar eveeer. Ann-Marie hade fått biljetter till något som "inkluderade drinkar och en båt". Vi tyckte det lät bra nog så off we went. Började precis så, vi åkte båt på Thames och fick gratis champagne. 
 
Tittade på fin utsikt, tog bilder och tackade ej nej till påfyllning. 
 
Tower Bridge, finaste bron som också sitter fast på min bff's arm nu för tiden. 
 
Här började den random biten. Vi gick av båten i Greenwich och blev ledda till en lokal där de redan var en del människor. De gav oss papper och penna, och sa att det fanns sju karaktärer i byggnaden och vår uppgift var att ta reda på vilka de var. I början var vi lite jaha wtf. Men när vi kom in i det var det SÅ kul. Jag visste typ inte vem av någon av dem var men ställde dem hundra frågor och fick googla den infon jag fick tills något kom upp. "Skådisarna" levde sig in så himla bra i sina roller och vissa var inte alls villiga att svara på frågor utan dem fick vi jaga runt tills vi fick någon typ av svar. Här ovan är en fransk gammal arkitekt, Le Corbusie (ingen aning).
 
När tiden var ute satte vi oss utanför och tog en välförtjänt paus med gin&tonics. Här är vi med en vakt som var himla snäll. Han hjälpte mig städa upp ett av två glas som jag tog sönder under kvällen (var inte ens så full, bara klumpig).
 
Eller vi blev väl lite fulla på slutet. Fast grattis dricka, who am i to say no. 
 
Såhär såg lokalen ut. Detta var precis innan det stängde och vi tog tuben hem. Vet inte vad hon gör, kramar luften? Låtsas köra en bil?? Låtsas skyffla löv? Mkt oklart. 
 
Samma vecka gick vi för att se This Will Destroy You i Hackney Central. De är ett av mina favoritband så var aspepp, men också helt sjukt trött. Hade fått så pass lite sömn den veckan att jag började hallucinera under konserten, haha det var så jävla sjukt. Trodde vid ett tillfälle att en av bandmedlemmarna började prata om hundar (mitt i låten) så jag började le mot honom och försökte höra vad han sa innan jag kom på att han nog inte sagt något (igen, de var mitt i en låt!!). Lite senare tyckte jag att jag såg en totempåle mitt på scenen och tänkte gud vad random men jaja. Sen försvann den och jag fattade igen att det nog inte var for real. Måste poängtera här att jag är helt drogfri. Asbra konsert i alla fall. 
 
Under helgen åkte jag och hälsade på G&G i Brentwood. Gick och fikade, lekte i trädgården och läste bok. Lärde G2 att ta kort med mobilen vilket han tyckte var så spännande att han råkade hoppa in i elementet och slå i huvuvdet. Lovar jag är bra med barn. 
 
Fick inte med G1 på någon bild men apdsgkjjge jag orkar inte hur fina, smarta, och roliga de är!! Det gör mig så genuint lycklig att träffa dem. 
 
The beer garden som ligger typ tvärs över gatan från oss. Den stänger ganska tidigt tyvärr, men för jevvla mysig är den. 
 
En solig eftermiddag gick jag, Lisa och Stina på en food market i Dalston. Jag var astråkig och köpte pommes medan de andra testade pizzor och minihamburgare. 
 
Det var rätt kyligt dock så ställde vi oss vid en brasa tills vi fick nog av att lukta lägereld. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0