Bonfire night, womens march och speed dating

För att fira Halloween gick jag och människor från jobbet till The Gable. Det fanns en ansiktsmålningshörna så vi gick dit och fick små spöken målade på kinderna. Stannade i trappan och tog en bild med Taaron innan vi alla gick ner till källarvåningen och drack öl och dansade tills stängning.
 
Här skulle jag och AM på 90's night, men inte den jag gått på med Stina. Det var i Shoreditch denna gången och jag var mycket pepp. Vi kom dit i våra superhero-tröjor och tänkte att vi var lite roliga, men inte en enda jäkel där var utklädda och de spelade inte en enda låt vi ville höra. Frågade dj:n om inte hon kunde spela typ Britney Spears eller något, då sa hon att det var en 90's RnB night så det kunde hon inte. Wops. Men det var kul ändå och ibland kom någon sång på som vi kunde, typ med Destiny's child.
 
När vi kom hem fångade vi in hennes katt Grumpy för att få gosa lite innan vi skulle sova. Han såg ut att vara så jävla fed up med oss.
 
I november var det Bonfire night och jag bestämde mig för att göra något av det detta året för första gången. Så smsade Nicolina och så drog vi+hennes två kompisar Lovisa och Malin till Primrose Hill. Fick bara dåliga och mörka bilder men folk satt runt omkring oss med tomtebloss och så sköt de raketer över hela London.
 
Satt på en filt och åt chips och drack öl med den här utsikten vilket var så mysigt. Sen blev vi kissiga och frusna så gick till en pub i Camden och drack mer öl innan vi åkte hem.
 
Pappa kom och hälsade på. Gick på Oxford st lite (stackarn), drack kaffe, tittade på golf på tv och åt mycket mat. Sista kvällen gick vi till burger&lobster för att äta middag och båda valde lobster rolls. Var nog top fem godaste jag har ätit!!
 
Mer mat. En ny restaurang öppnade bredvid vårt kontor och under några dagar kunde en komma dit och äta gratis för att deras anställda skulle få träna innan de öppnade på riktigt. Jag och AM hade no shame och gick på en middag, en lunch och en frukost.
 
Det här var frukosten. De sa "Oh hello, again" och vi skämdes lite grann. Gott var det, och nu hänger vi i deras bar typ hela tiden för att de har världens godaste öl. 
 
En fredag kom en drös människor hem till oss för att dricka och leka roliga lekar innan vi gick till en pub runt hörnet som hade svenskkväll och bara spelade svensk musik. Det var kul men tyckte de var rätt pretto och spelade en del musik som typ ingen kunde. Men annars, askul.
 
Våra favoritlärare från gymnasiet Mattias och Hansson skrev att de var på besök i London och frågade om vi ville ses. Vi möttes vid Victoria station och drack öl med dem innan de skulle till flygplatsen och åka hem igen. De är så sjukt vettiga och bra, efteråt tog jag och Lisa tuben hem och var jättepepp på livet.
 
När AM var i New York hyrde hon ett rum genom AirBnB hos dessa två, Kevin och James, och de kom och hälsade på i London för ett tag sen. Hon frågade om jag ville följa med och träffa dem och det ville jag! Mötte dem på en pub i Soho och de var superlättsamma och enkla att lära känna. Såna människor är kul.
 
Det började närma sig jul och då hade Caroline, Dijana och Jasmine julfest hemma hos sig i London Fields. Gick dit med Lisa och James vilket var mysigt. Dansade, hängde på trappan och gick och tittade på deras grannes trädgård som har massa dockhuvuden planterade in i marken (?).
 
Vandrade hem sent med dessa två, åt pommes med hummus och tittade på First dates innan jag somnade.
 
I mitten av december hade vi vår årliga julfest med jobbet. Samlades först i vårt stora mötesrum och hade secret santa, fick bara en lapp i mitt paket som ledde mig på en liten skattjakt genom kontoret till min present vilket vad kul. Tog tuben till Tottenham Court Road och gick bort till Soho för att äta. Det var gott men mest ville alla gå och dansa nununu.
 
Såhär såg jag ut under kvällen. Klänningen var lite panikköp men tyckte ändå den var ganska fin. Dansade hela kvällen och använde våra dryckesvouchers tills de tog slut. Hade en möe bra kväll och somnade typ 5. Var icke glad när jag skulle upp två timmar senare. Det som var bra var att alla var i samma båt nästa dag så det var ok att inte vara så produktiv. Jag rörde mig knappt, åt bara chips och drack apelsinjuice.
 
En kväll efter jobbet gick jag och AM på silent disco högst upp på the Shard. Världens roligaste grej!! Alla får hörlurar som en kan välja tre olika musikkalaner på, beroende på vad en väljer lyser de grönt, blått eller rött. Så någon kanske står och dansar till Bonnie Tylor medan någon annan dansar till Eminem, vilket ser väldigt kul ut. Hörlurarna var jättebra och en kunde inte höra ett ljud av vad som hände utanför. Så det roligaste under hela kvällen var att ta av hörlurarna och lyssna på alla som sjöng med i sina olika låtar, utan att höra sina egna röster. Dog typ.
 
I år skulle jag hem över jul vilket jag var superpeppad på. Stina skulle också hem med samma plan så sov hos henne kvällen innan. Vaknade tidigt och köpte tågfika på Caffe Nero. 
 
Var först hos mamma och den 24:e klädde hon sig ut till tomte fast att det bara var jag, hon och hennes man där. Så gullig. Åt mycket mat, tittade på Kalle plus någon annan julfilm, gosade jättemycket med hundarna som jag saknat ihjäl, drack vin och pratade och somnade tidigt. Lugn och mysig jul.
 
Var på jullunch hos mormor och morfar och då fick jag träffa min kusin Filippa för första gången! Åt även här en massa käk, kramade min gammelmormor en massa och catchade upp med resten av släkten. Fick dock lämna tidigt för skulle till Halmstad.
 
Bodde hos Tim då och det var så fint att ses. Satt på verandan och hade så himla bra konvos så ville inte alls åka ifrån honom, så övertalade honom att följa med till tornet där Benny/Samuel (oklart vem) hade julfest! Var så himla kul att träffa folk från LBS, får alltid en så bra känsla med dem. Spelade musikquiz, lekte dansstopp och pratade. Jättefin kväll <33
 
Dagen efter åkte jag halvbakis till Ängelholm för att träffa Julia. Gick till ett nytt ställe som hade buffé med bland annat sushi och friterad banan+glass till efterätt. Var glad att hon också var hemma över julen så att vi kunde ses.
 
De sista dagarna träffade jag Tanja och hennes kids vilket var så kul. De har ju blivit helt egna personer och det är så knäppt, minns liksom när jag höll bebis-Leo för första gången och det känns egentligen inte alls länge sen. De är i alla fall sjukt väluppfostrade, smarta och roliga, gullisarna. Träffade också Issi på Espresso House och vi hade inte setts på evigheter!! Delar mina roligaste, konstigaste och pinsammaste minnen med den här tjejen och jag är så glad att jag har henne.
 

OKEJ så jag skulle hem till London den 30 December, dagen innan nyår. Hade planer och skulle fira in 2017 med Lisa på fest hos James och var mycket pepp på detta. Åkte till flygplatsen, kunde inte checka in, någon som jobbade där sa då "jaha, ska du med flyget som är inställt kanske" ??? Tydligen var det så dimmigt i London att de inte kunde flyga dit och jag kände bara NEJ nej nej nej inte nu. Stod i en kö i tre timmar för att få en ny biljett och när jag kommer fram säger hon att nästa direktflyg med lediga platser till London skulle gå om sex dagar. Jag sa att det funkar inte, måste tillbaka till jobbet osv. Då sa hon att det tidigaste jag kan åka tillbaka är efter helgen, och då måste jag åka först till Edinburgh och sen byta där till London. Så det fick bli så. Tåget gick inte förrän om en timme så ringde Lisa och grät lite. Sen tog jag tåget till Halmstad igen. Fick hänga på Tims nyårsplaner istället och det var Great Gatsby-fest i någon sportklubbsstuga. Fick försöka se lite 20's ut men var depp för kände mig liksom inte alls särskilt snygg eller förberedd. 

Men det bästa var ju ändå att jag fick en helg till med min lillebror <33 Såhär fin var han! 
 
Kvällen i sig var okej. Kände i princip inga och de som var där gör typ allt tillsammans så de var ju ganska sammansvetsade. Men hängde mest med dem på bilden ändå, så det var okej. Fuldansade, spelade beer pong, försökte stå på händer och tittade på raketer. 
 
Sen på måndagen flög jag som sagt till Edinburgh, väntade på den flygplatsen i några timmar och sen flög jag vidare till London. Det var rätt omständigt och jag var trött, men så överglad över att vara tillbaka. Blir alltid nykär i London när jag varit iväg ett tag, alltså på riktigt pirrig och glad. Att få återförenas med min sambo var också mycket nödvändigt för mitt välmående. 
 
Plötsligt fick vi lite sol och då bestämde jag och AM oss för att börja jogga på lunchrasterna. Gick asbra i några dagar och jag njöt fasen av att springa runt där i vintersolen längst med floden. Men är så himla otränad så fick jätteont i knäna och kunde inte fortsätta, lol. När knäna blivit bra igen stukade jag foten efter en fest och min vrist är typ fortfarande dubbelt så stor som den andra. Är faktiskt frustrerad, mådde bra och fick massa energi från att springa lite. Känner ibland att min fysiska ålder är way ahead of me.
 
Det här var en skitbra grej!! De anordnade womens marches på en massa ställen runt i världen för att markera att rasism, sexism och andra förtryck INTE ÄR OKEJ. Det var ju främst en reaktion efter att Trump vann valet och som alla vet är en rasistisk, homofobisk kvinnohatare som driver med människor med funktionshinder.
 
Jag och Lisa och mer än 100 000 andra människor marcherade i London den dagen. Det var en så himla bra stämning och vi sa att om världen endast hade bestått av såna människor så hade världen varit fruktansvärt fin. Alla kände sig så starka tillsammans och när vi lämnade för att åka hem kände jag mig full av kärlek. Älskar kvinnor, älskar människor som står upp mot hat och älskar systraskapet.
 
En random bild där jag ligger och gosar med Grumpy mitt i natten efter en utekväll och det ser legit ut som att jag har en polisong (konstigt ord). 
 
AM hade två biljetter till en gigkväll i Notting Hill så dit åkte vi en söndagkväll. Det var typ sex olika band som spelade i en halvtimme var vilket var en väldigt bra idé. Här ovan är bandet Keir och jag tror nog de var mina favoriter, fast svårt att säga för alla var så bra och egna. Tyckte i alla fall om den här låten: Keir-Squeeze me. Tyckte om stället med, lagom liten källarlokal med alla sorters människor. 
 

AM var främst där för att se Thomas Azier och hans band, vilket bestod av de här människorna ovan minus killen till höger. AM var rätt starstrucked men lite ledsen att inte Thomas himself var där, hon fick en megacrush på honom under kvällen och sörjde att han gick hem så tidigt. Nu har vi i alla fall köpt biljetter till nästa gång de kommer till London! 

Charlotte från jobbet började prata om speed dating och då bestämde vi att vi skulle testa på det. Tyckte det lät så himla kul, är en sån grej alla hört om men som jag aldrig trodde att jag skulle faktiskt göra. Så vi bokade biljetter till en kväll i Clapham en torsdagskväll. Kom dit lite tidigt för att hinna dricka lite och lugna våra nerver, fast konstigt nog var jag inte nervös. Kändes mest en kul grej jag gjorde ihop med Charlotte och visste ju ändå inte vem en enda kille var. Själva dejtingen var ganska kul, ställde typ samma frågor till alla och vissa av killarna var roliga och vissa sög. En pratade om hur han var sjuk förra helgen och beskrev hur han hostat upp gula slemklumpar. En annan sa att han egentligen inte ville vara där men att han kompis tvingat honom. En kille tickade NEJ på mig mitt framför mig, haha fast det var mest komiskt. Med vissa gick de fyra minuterna superfort och med andra ville jag bara att tiden skulle ta slut direkt. Det var roligt och kul att testa på, hade nog gjort det igen tror jag.
 
Samma vecka som speed datingen gick jag på en "vanlig" dejt med en kille jag pratat med på Bumble. Första dejten var bra men andra var asbra, typ så att det bubblade i mig efteråt för att jag var så glad. I alla fall, tråkigt med detaljer i en story som inte ledde någonstans men det blev ingen tredje dejt och först var jag lite ledsen och besviken och ville bara dricka vin typ. Det var dagen innan pannkaksdagen så då gjorde jag, Lisa och James en pannkakstårta som var svingod. Var skönt att spendera kvällen med dessa två, få prata och ventilera ut det sista och sen känna sig klar och glad igen. 

Kommentarer
Postat av: Nicolina

Så glad när du uppdaterar! Som alltid.
Och cred för att du gör det så snyggt och ambitiöst. Får även nostalgivibbar när en själv är med i inlägget flera ggr(!!!). Så fort det gått.

Puss kram <3

Svar: Tack!! Jaaaa verkligen. Saknar'ej redan dock<333
Michibelle

2017-03-20 @ 09:05:47
Postat av: sara

Tack för uppdatering! Nisse hinner alltid kommentera före mig. Kul att du ses med C och M ännu! Kramar <3

Svar: Ja visst! Tack för du kommenterar Sara, fint <333
Michibelle

2017-03-21 @ 17:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0