5 mars-5 april

Det här gör jag just nu:
 
→ Jobbar. Om två dagar har jag varit på mitt jobb i ett år och åtta månader. Det är bekvämt och jag har aldrig ångest över att gå till jobbet vilket är skönt. De flesta av mina kollegor är bra och jag tycker det är kul att gå ut efter jobbet och dricka öl vilket vi gör ganska ofta. Känner väl att det börjar bli lite väl bekvämt dock, känner mig inte jättestimulerad. Men hey ho.
 → Vinar med Lisa. Vi köper Tescos billigaste rödvin för £3.95, tittar på Paradise Hotel och Gift vid Första Ögonkastet och pratar. Det här har vi gjort typ varje vecka i tre år nu och det är fortfarande min bästa kvalletid.
 → Swipar. Är en mycket rutinerad dejtingappanvändare, har nog testat säkert tio olika under 3,5 år nu. De flesta suger så nu har jag bara två kvar. Letar inte nödvändigtvis efter ett ~seriöst förhållande~ men det är ju så himla kul att dejta, särskilt på sommaren. Min favorit just nu är Bumble, finns ganska många gulliga där. Tror vår generation kommer få problem med våra tummar när vi blir äldre, istället för tennisarmbåge kommer vi få tindertumme.
 → Framtidsfreakar. Standard.

Det här gjorde jag mellan 5 mars-5 april:
 
I början av mars kom mamma hit och hälsade på. Vi promenerade mycket, åt publunch, tittade på två musikaler, shoppade och åt lobster rolls. Det var soligt och grönt vilket gör allting finare och alla gladare.
 
Någon vecka senare tog jag flyget till Sverige för att stanna i två nätter. Började med att åka hem till Maja för att hänga med henne och lille Vinne. Vi åt lunch ihop och sen tog jag med Vincent ut för att Maja skulle få tid att plugga lite. Titta på honom så gullig!! Vi spelade boll (jag kastade och han sprang efter tills han tyckte det var roligare att gå in i folks trädgårdar istället) och sen hittade vi några barn som ritade med gatukritor så då joinade vi.
 
Huvudanledningen till varför jag åkte hem: Tim hade bjudit in mig till en maskerad några månader tidigare och först sa jag nej och tänkte att det vore onödigt att bara åka hem över en helg, men sen ångrade jag mig och tänkte att det vore så himla kul att överraska honom. Så planerade och bokade flygbiljett i smyg. Bilden ovan är en printscreen från en video så är suddig och mörk, men det är i alla fall precis efter att jag tagit av masken och kramar Tim som sa att det var det sjukaste han varit med om. Var asnöjd.
 
Tim i sin Darth Vader-dräkt och killen som vann maskeradtävlingen som Khal Drogo, var jätteimpad av båda. Hade en asbra kväll för övrigt, dansade, drack och träffade nya och gamla människor. Sov över där, åt bakispizza och tog tåget hem till pappa där jag hängde och fick gosa med hundarna innan jag åkte tillbaka till London igen.
 
På St Patricks day gick jag, AM och Mirza och drack gratis Guinness vi fick genom en app bara genom att signa upp. Mycket nöjda, grattis är godare.
 
Premiärdrack öl på White Hart med Lisa när det blivit varmt nog. Mitt favoritställe med min favoritperson. Vill hänga där svinmycket i sommar.
 
Vi hade team social drinks med jobbet en fredag och vi började med att gå till The Fine Line. Sa hejdå till Rachel som hade sin sista dag på jobbet och välkomnade de nya som precis har börjat. När det började närma sig 12 sa någon att vi borde gå till the gable så det gjorde vi. Skippade den klibbiga källaren den här gången och höll oss på ovanvåningen där vi dansade till sköj musik och köpte drinkrundor. Bilden ovan kommer från deras hemsida och är på James, mig och Imran. Jag är så blek och glansig att det ser ut som att jag ska svimma när som. 
 
Smsade Jade och sa att hallå vi måste seees. Hade inte träffat henne på flera månader och vi bor ändå jättenära. Så vi bestämde date på White Hart en onsdagkväll. Catchade up och drack alldeles för många pints, var asbakis nästa dag på jobbet. Men värt, hade askul. I helgen ska vi fira hennes födelsedag med temafest i Stokie ♥

Kommentarer
Postat av: Nicolina

✨✨❤️

Svar: <33
Michibelle

2017-05-06 @ 08:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0