Music year/decade

Det är alltid lika roligt att se hur ens Spotifyår sett ut. Det påminner en om perioder, personer, stunder, platser och känslor och kan ge en ganska bra summering på hur året varit generellt, inte bara i musik. Här är min summering 2019!
 

Drake är artisten jag lyssnat på mest. Han var min mest lyssnade 2018 också, men det summerings-blogginlägget ligger fortfarande som utkast och blev aldrig postat. Lyssnade på honom konstant i Toronto och har tydligen fortsatt. Jag tycker han är genuint bra (särskilt "God's plan", som är min mest lyssnade låt) men jag gillar ju även honom för att han påminner mig om Kanada.

Flume - Alltid är det någon random artist eller låt på dessa listor. Finns en låt med Flume och Kai som jag haft på min festlista, så måste lyssnat mycket på den då?
Jess Glynne - När jag bodde mina tre första månader i Göteborg och mådde så-jävla-dåligt satt jag uppgiven på golvet och lyssnade mycket på hennes "I'll be there", för att den fick mig att tänka på mina vänner<3
Billie Eilish - Upptäckte Billie i år och har älskat hennes "bury a friend" så mycket
Wy - De släppte nytt album och Softie var min favorit. Jättebra svenskt band.
 
Två timmar låter kanske inte så mycket, men det band jag bondade mest med var min brors nya band så var lite fint ändå haha
 
I och med ett nytt årtioende så summerade Spotify i år även ens hela 2010-tal viket var så kul att se. 
 
2010 - Gick i ettan på gymnasiet, lyssnade mycket på Queen och var olyckligt crushig till "Från och med du"
2011- Bytte till gymnasium i Halmstad, var superlycklig hela året, började lyssna på mer rock och pratade konstant med Michael från LA på Twitter som tipsade mig om "pumped up kicks"
2012- LA-killen tipsade även om sitt favoritband Arctic monkeys vilket i princip omdefinierade hela min musiksmak (until this day), kände mig deppig över att vi skulle ta studenten och "kings of the night" blev min gråt-låt när jag saknade barnen från min volontärresa i Thailand
2013 - Första halvan av året spenderade jag i Seattle och "thrift shop" som precis blivit stor lyssnades på hela tiden överallt, var high on life och lyssnade mycket på The Black Keys med min då bf Chris 
2014- Vårt första hela år i London, som både stundvis tröttade ut oss men även fick oss att känna oss mer levande än någonsin, Lisa visade mig dokumentären om Kings of Leon och jag blev obsessed 
 
2015- Började jobba på Elman Wall, "Celeste" var min vårigaste låt och gav mig lyckorus på bussen, fortsatte lyssna mycket på Kings of Leon, dejtade Tom och hade mitt livs bästa sommar med Lisa
2016- Hat trick med KOL, inget kändes mer hemma än London, drack vin dagligen med min soulie sambo och tyckte mest "Don't you cry for me" var en jäkligt bra låt
2017- Var beroende av soundtracket till Planet earth II, sökte till university of Edinburgh men kom inte in så sökte working holiday visa i Kanada, flyttade från London i september, kände mig heartbroken och flyttade till Toronto i oktober
2018- Blev superkär i ännu en stad där jag hade sån tur med både jobb, boende och grupp av vänner, lyssnade konstant på Drake, blev tyvärr även kär i en person som gjorde att jag grät i princip varenda kväll och morgon under hela året därmed "poision & wine" som topplåt
2019- Flyttade till Göteborg, mådde skit pga killen, saknade toronto och ville inte bo i Gbg, började läsa statsvetenskap och dejta en kille som nu är min pojkvän och som fått mig att förstå att det inte är normalt att gråta dagligen

Är väldigt glad att Arctic monkeys blev mitt årtioendets artist. Jag lyssnar inte supermycket på dem alltid, men det är ändå ett av mina viktigaste band och representerar dessa 10 år väldigt bra.
 
Blev även glad över mitt årtioende generellt för det representerar min londontid 100% <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0