Gbg-flytt

När jag kom till Göteborg flyttade jag in i en studentlägenhet som jag skulle få hyra i andrahand i tre månader. Den låg i Majorna och där fanns hundra växter. Alla var döda när jag flyttade ut.
 
Rökte ju så mycket shisha i Toronto och ville hitta ett nytt ställe i Göteborg. Fanns ett på andra lång som vi gick till relativt ofta i början. De sålde mellanöl och hade sällskapsspel. 
 
I slutet av januari började jag plugga på universitetet. Hade sökt till statsvetarprogrammet och när folk frågade varför jag valt det, visste jag inte och sa "njae men det är väl allmänbildande" (svarar samma ett år senare). Ingen speciell anledning, ett samhällsprogram som i slutändan skulle ge mig en kandidat så jag kunde dra vidare igen. Stina bodde också numera i Göteborg så vi hade iaf varandra.
 
Lol. Vi var ute på andra lång typ hela tiden och min standard var att köpa ostbågar innan jag skulle hem. En kväll träffade jag på Arvid från Paradise hotel och frågade om jag kunde få ta en bild för "min kompis Elaine är ett så stort fan". Var väldigt full här.
 
Speaking of, Elaine fyllde 26 och jag och hennes syster firade henne med tårta och presenter. 
 
Var på Yaki-da med Elaine och Julia. Åt gratis pizza, tittade på folk och dansade lite på slutet.
 
Hade många såna här myskvällar med Elaine och hennes kittys. 
 
Mamma och jag hälsade på Mormor Brittade och eftersom hon började bli så pass gammal så frågade vi om hon hade några saker på sin bucketlist hon ville ticka av. Hon sa att hon ville ha blått hår, så då fick hon det. Det blir mer silverblått, och hennes bf Erik approved.
 
I april kom och Wayne och hälsade på. Det var egentligen lite för kallt att sitta ute men vi gjorde det ändå. Var så himla glad över att han hälsade på, behövde verkligen det.
 
Tog med honom på Björns födelsedagsfest och alla var artiga och pratade engelska så Wayne förstod. Efteråt rökte vi shisha med Alex och Lukas från klassen. 
 
Sista kvällen tog jag och Stina med honom till Gretas och han var överlycklig över att få dansa till Abba i Sverige. Vi blev fulla, sjöng med till slager och facetimade Cheyenne. Nästa dag åkte Wayne hem igen och det kändes astråkigt. Skickat jobbannonser för jobb i Göteborg till honom sen dess.
 
Hela den här perioden var en enda struggle. Jag var så jävla heartbroken. Drömde om honom varje natt och vaknade upp och hade ont för resten av dagen. Han var där i vad jag än gjorde under alla timmar på dygnet och det kändes som att jag aldrig fick en paus att andas. Förstod egentligen inte poängen med att plugga för att sedan få ett jobb för att sedan skapa ett liv, om det skulle vara utan honom. Jag önskade att han kunde se mig när jag grät, känna hur min kropp både gjorde ont och kändes tom, ville verkligen att han skulle förstå vad han gjort mot mig. Jag hatade att jag var lämnad helt ensam i detta, medan han fortsatte sitt liv med någon annan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0