Halloween, jul och nyår

Sallys syster och hennes kompis startade en klubb, där alla medlemmar hostar varsin kväll. Vår första kväll var hemma hos Anna där vi hade glöggkväll med middag. 
 
Klubbens första gruppbild! 
 
Jag och Stina hade halloweenfest hos oss. Florian och Tabita var från filmen Cast away, så fina!
 
Jag var Brexit, 'cause it's a nightmare.
 
Sen åkte vi till Gretas för att dansa. Fast först stod vi i kö i regnet.
 
Har väldiga svårigheter att få en fin bild på mig och Andreas tillsammans, vi försökte i alla fall.
 
Klubbens andra kväll och gruppbild! Vi åt italiensk mat hos Julia och drack vin. Tyvärr blev detta sista kvällen innan Corona kom och satte stopp.
 
Sista kursen för året var tematisk fördjupning, och jag, Suzan och Aida skrev om ett arbete om relationen mellan utbildning och kvinnor i politik i högfungerande autokratier. Guuuud vad många såna här sessions vi hade. Stängde in oss i ett grupprum, försökte summera saker på tavlan, blev nöjda, tittade på det igen och fattade inte vad vi själva hade menat för en timme sedan när vi skrev det, förvirrade oss i kausala samband, började om helt, och repeat. Var en ganska frustrerande kurs, men nog en av de mest lärrorika jag läst.
 
 
Vi firande thanks giving hos Florian och Tabita men detta var tyvärr den enda bilden jag tog, på Florians planering över kvällen. Thanks giving-avsnitt från olika serier spelades i bakgrunden på tvn, vi åt så jä-vla mycket mat och spelade "amerikansk fotboll" i vardagsrummet där alla skadade sig på ett eller annat sätt. Jättekul kväll. 
 
Drack g&t med Vendela innan vi åkte till Andreas kompis Arthurs lägenhet där vi drack öl och små sura shotflaskor. 
 
Sen åkte alla in till stan och gick på True Love, ett event där de bara spelade power ballader. Tyckte de hade kunnat spela bättre musik tbh. Danny Saucedo uppträdde och Magnus Uggla tittade på och dansade, höjdpunkten kanske.
 
Gick på show på Park Lane med Tim, mamma och mormor. 
 
Bjöd in Andreas på julkväll hos mig och Stina. Tittade på julfilmer, drack glögg och åt pepparkakor. Vi testade en ny mjukost med saffranssmak, gillade den!
 
Jag, Stina och Elaine gick och tittade på en julkör med gamla poliser, de var så fina. Bästa var ett medley av låtar som spelas på Kalles jul.
 
Jag och den andra socialt ansvariga i statsarnas styrelse planerade årets julsittning i studenternas hus, och det var så kul efter så lång planering att få se det hända på riktigt. Lite nervis innan men det blev en jättebra kväll och folk hade kul, så jag var nöjd!
 
Åkte hem till mamma över jul (sådär juligt utomhus kanske) och fick gosa med hundarna som jag saknat sååå. Var en väldigt lugn och mysig jul. Drack äggnog, tittade på Kalle och spelade julklappsspelet. När julen var över åkte de andra i familjen bort, och Andreas kom dit. Vi skulle spendera mellandagarna där ihop. Visade honom runt i Ängelholm, åt thaibuffé, badade badtunna och drack vin och på en av kvällarna gick vi och tittade på Rögle! Tyckte det var så jäkla kul, saknar inte Ängelholm för fem öre men hade så gärna kunnat gå och titta på dem lika ofta som jag gjorde när jag bodde där. 
 
På nyårdagen tog vi tåget till Köpenhamn där hans kompis Emil och hans gf Maria skulle ha nyårsfest. Jag och Andreas checkade in på vårt airbnb, gick och köpte alkohol och middag, napade en kortis och gjorde oss redo. På festen åt vi finmiddag, tittade på drottningens tal på tv och kl 12 skulle vi hoppa in nya året hence varför folk står på stolar. Se så lyckligt ovetandes vi var om vilket jäkla konstigt år det skulle bli.
 
Pappa kom till Gbg och vi tittade på Frölunda-Rögle. Vi vann och det känns ju nästan ännu roligare i en bortaarena, man blir så smug när alla omkring en hejar på det andra laget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0