Sthlms skärgård, bday och Alfapet

Min då nya roomie på en av våra många kvällspromenader på Ramberget.
 
Andreas kompis flickvän bjöd in oss till sin stuga i Stockholms skärgård i några dagar. Vi blev hämtade av deras båt vid bryggan. 
 
Jag och Andreas satte upp vårt tält, sen hängde vi på deras veranda som de pyntat såhär fint. Drack öl och spelade spel. 
 
 
Vi badade minst två gånger om dagen. Det var ganska kallt fast skönt ändå. 
 
Vi stannade i tre nätter och det var verkligen sån himla idyll. Vi spelade krocket, blandade olika drinkar, åt knäckemackor med mjukost och grillat, spelade tennis och kubb. När vi skulle hem var alla supertrötta så i bilen halvsov vi och lyssnade på P3 Historia hela vägen till Gbg.
 
Jag och Andreas hade planerat att köpa med oss olika öl och sätta oss i Slotsskogen. Det började regna precis innan men vi bestämde oss för att dra dit ändå. Satte uss på en filt under ett träd för att undvika att bli blöta. Var mysigt!
 
Pizza och rosé i kaffemuggar på Lindholmen. 
 
På min födelsedag åkte jag hem till Andreas som hade lagat middag, köpt vin och fixat ölprovning. Efteråt gick vi ner till avenyn för att dricka mer öl. 
 
Finisen som ser så somrig ut här.
 
Dagen efter ville vi ut och göra något så vi trotsade regnet ännu en gång och åkte till Delsjön där vi (fast mest han) badade. 
 
Efter badet spelade vi alfapet på en filt. Jag vann!
 
Stephanie kom från Toronto för att hälsa på! Tog knappt några bilder verkar det som, men denna är från när vi satt i Slotsskogen och en fågel bajsade på hennes klänning :(( Var jättemysigt att ha henne på besök i alla fall.
 
Andreas hade ställt ut några tavlor som han efter utställningen behövde åka och hämta. Han hämtade mig efter att jag slutat jobbet och så följde jag med på mini-roadtrip. Här blev det glasspaus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0