Summer throwback

Tuvisen fyllde 4 år och lillebrorsan Vidar fyllde 1 så de hade gemensamt kalas. Tacksamt ändå att Andreas brorsbarn råkar vara så jäkla gulliga och roliga. 
 
En söndag sågs vi ett gäng i Slottsskogen och drack bag in box-vin och spelade frisbee. 
 
Det var dags för midsommar, denna gången i Arthurs stuga i småland. Jag och Andreas satte upp tältet och sen var vi redo för en långhelg i skogen med massa öl, sång och bad (och så jä-ävla mycket mygg). 
 
Det blev midsommarbuffé och snapsvisor. 
 
Vi seglade ut med Arthurs båt och brände oss i solen. 
 
Bredvid stugan hade de en stor damm med ett hus i mitten, där Arthur berättade att han brukar sitta och läsa. I dammen fanns det jättefina koi-fiskar. Tänkte på när Michael Scott trillar ner i koi-dammen i The office, hehe. 
 
Under sommaren jobbade jag heltid några veckor på Chalmers studentbostäder, där jag extrajobbar under terminerna. Andreas jobbade fortfarande hemifrån så ibland sågs vi vid Linnéplatsen när jag slutat, köpte mat från grillen och satte oss i Slottsskogen. Där åt vi, läste böcker och tittade på ankor.
 
Elaine hade sett videos där man väljer en färg för både outfit och drink, så det bestämde vi oss för att göra. Här är Ida med sin blåa drink. 
 
Elaine med sin rosa godisdrink. Jag hade lila peruk och drink, men fastnade inte på någon bra bild. Kul grej i alla fall!
 
Dagen efter hämtade de upp mig för att åka ut till ett badställe på Hisingen. Vi åt räkmackor och badade för att bli av med baksmällan. Ida plockade upp krabbor från botten och råkade sen dyka rakt in i en brännmanet, jäkla vilde.
 
En sommarkväll när vi drack några folkisar, åt chips och Andreas ritade. 
 
Elaine har bil vilket vi utnyttjade en del i somras. Åkte först till ett badställe där vi såg en hel utterfamilj springa förbi. Det började regna så vi samlade ihop våra grejer och åkte iväg till något slott vid Mölndal. Det var inte öppet men var fint att gå runt i området. Vi köpte isglass och jag hittade en fin planch på en citron som nu sitter i sovrummet. Lite för att få vår gula rullgardin att vara mindre ful. 
 
Andreas på Pinchos. Unnade oss dyra men roliga drinkar och beställde in några smårätter var. 
 
Pappa kom på besök! Medan Tim jobbade åt vi lunch på tyska brons uteservering. Tror jag åt någon typ av poké bowl som var sååå god.
 
Gick runt i slottsskogen och satte oss här för en kaffepaus. Alltid lika fint när pappa hälsar på! 
 
Tycker den här bilden är så gullig på min bror och min pojkvän ihop <3 
 
Jag och A åkte till en sjö för att sola och bada. Det var dock lite halvkyligt och sjön var full av tusen skräddare som simmade runt på ytan, så ingen av oss ville bada. Men vi läste en stund i våra brassestolar så det var mysigt ändå.
 
Jag och Elaine sågs för att äta middag i Kville, det blev burgare och pommes. Sen åkte vi in till stan och tittade på bio, Promising Young Woman. ÄLskade den!!! 5/5 lätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0