Rollspel, midsommar och segling

Tim, jag och Andreas åkte hem till Florian och Tabita för att köra rollspel. Vi slog tärningar för att skapa karaktärer som sedan skulle klara av ett uppdrag Tim hade skapat. Skrattade mer än jag gjort på lääänge. 
 
Jag och Andreas åkte upp till hans kompis Adrians stuga, där även hans flickvän Laura var. På kvällen lagade vi tacos, drack vin och spelade spel i deras "lada" som ser ut som ett sjömuseum på insidan.
 
Nästa dag åkte vi runt i Adrians segelbåt och jag fick hjälpa till att dra i snören. Vi stannade till och åt lunch på båten, innan de seglade oss till hamnen där vi tog bussen hem igen.
 
Elaine hade precis gått av ett nattpass på sjukhuset så träffade upp henne på Kafe Magasinet för en tidig söndagsfrukost. Älskar att göra saker på morgonen!! Önskar verkligen jag hade känt mig trygg med att gå ut på morgonpromenad typ klockan 5. 
 
Åkte till Frösakull med Mamma, Tim och Alex. De vuxna fixade i trädgården medan jag och Tim latade oss som två tonåringar i solen. Sedan grillade vi, Tim kvällsbadade och såhär fin var himlen. 
 
Känns som det blev högsommar så snabbt här på bloggen, var ju nyss kall vår? Aja, jag, Elaine och Tim åkte till stranden där vi solade, lyssnade på podd och åt picnic.
 
Vid den här tidpunkten skulle jag precis ha lämnat Costa Rica och åkt till Toronto med Cheyenne och Wayne, men det blev ju inställt pga corona. Var till en början sååå besviken men det är som det är och vi får åka tillbaka när det går. Istället firade jag och A midsommar i hans vänners sommarstuga. 
 
Det var så himla varmt och vi tog pauser i skuggan. 
 
Sedan öppnade sig himlen men ett tappert gäng dansade runt stången ändå. Såg lite ut som en sekt.
 
Gullisen och jag. Kul midsommar för övrigt, var där i tre nätter och jag och Andreas tältade på tomten. Badade, bastade, spelade kubb, åt midsommarmat, drack mycket öl och fylletrillade på grus så att jag haltade i typ två veckor. 
 
Satt i slotsskogen med Sally och åt lunch. Ankorna där har blivit alldeles för tama och gick över våra ben för att få tag på maten. 
 
Låg på en filt i näckrosdammen och lyssnade på podd medan Andreas målade. Tycker den här bilden är så snygg på honom.
 
Åkt upp till Adrians stuga igen, denna gången hängde Joakim med. Vi tog båten ut till en av alla små öar där vi skulle sova över natten. Grillade korv och burgare, drack öl och spelade kort. Joakim hade bestämt sig att han skulle sova på marken under bar himmel men ångrade sig när det började ösregna. Mysigt att sova i båten då dock. 
 
Nästa morgon seglade vi tillbaka. Det var blåsigt och segelbåtar lutar så himla mycket då, tyckte det var lite läskigt först men när jag vant mig var det mysigt och jag somnade nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0