Flytt med A, hockeykväll och slottsvisit



En kombination av att jag var supertrött på mitt studentrum på 17 kvm och att tycka det vore mysigt att flytta ihop med ank fick oss att börja prata om det. Började söka runt men visste inte riktigt efter vad. Han hade redan ett förstahandskontrakt och därför inte så många poäng, jag hade antagligen ännu färre. Men så tipsade Stina om ett inlägg på fb där en tjej skrivit att hon och hennes kille skulle hyra ut sin lägenhet i ett år. Jag skrev och vi fick komma på visning samma dag. Jättemysig tvåa på andra lång med balkong som vi direkt visste vi ville ha. Efter att suttit och smsat fram och tillbaka mellan dem och Andreas spikades första april och det kändes superkul!! 
 
Mamma hade fyllt år men jag och Tim hade varit kassa barn och inte firat henne. För att kompensera bjöd vi henne på hotell här i Göteborg som överraskning. Bokade bubbelpoolen på deras ovanvåning där vi drack bubbel och fick lite utsikt. 
 
Så långt räckte vår studentbudget så istället för restaurangmiddag hade jag och Tim fixat tapas som vi åt på hotellrummet. Tyckte det blev gott och mysigt! Drack lite mer bubbel och fortsatte i spa-anda med ansiktsmasker och sånt. 
 
Här var jag och A nyinflyttade och firade med varsin öl på vår balkong som då fortfarnade var fattig på växter och de som fanns var döda. Har sen dess pyntat med tomatplantor och kryddor som mått rätt bra faktiskt! Gillar i alla fall den här balkongen jättemycket. Man har utsikt över andra lång och det är perfekt när man vill sitta med ett glas vin och spana på festande ungdomar som en och annan röktant. 
 
Min bästis kom ner och hälsade på! Vi quizzade bland annat och vann (om jag minns rätt, eller så har jag hybris), gick till Olearys med Andreas och drack öl till en hockeymatch och spenderade en hel bakisdag framför "Marriage or morgage" på Netflix. 
 
En kväll åkte vi till min kompis Alex för att titta på mer hockey, det var hans lag mot mitt. Till Rögles ära gjorde jag och Lisa gröna drinkar till alla, och det verkade fungera bra för Rögle vann. Alla blev fulla och vi spelade Cards against humanity efter. Pangkväll.
 
Andreas har en jättegullig brorsdotter som är så himla kul att umgås med, hon säger så roliga och smarta saker. Hon kom hit på besök en eftermiddag och vi hade planerat in lite grejer för att hon inte skulle bli uttråkad och inte vilja komma tillbaka lol. Först bakade vi muffins med hennes favoritgodis, sen blev det badkarsbad, följt av Frozen och ätande av muffins och avslutande lek på lilla lekplatsen som finns på vår innergård. 
 
Hon ville att Andreas skulle låtsas att detta var hans grotta och sitta där. Sen lämnade hon honom och lekte på egen hand, men tyckte han skulle sitta kvar. Hon kanske bara var trött på honom. Bra bild på Andreas stumpor föresten. De matchar seriöst aldrig. Blivit lite hans charmiga quirk I guess!
 
En kväll sa jag till Andreas att jag verkligen ville åka till ett slott och bo där en natt. Ok sa han. När helgen kom började vi med att åka ner till mamma i skåne för att få hänga, gosa med hundarna och bli bortskämda med grillad mat och vino. 
 
På dagen åkte jag, Andreas och mamma till huset där jag växte upp tills jag var 14. Älskade det huset men det blev rätt laddat för mig efter att mina föräldrar skiljde sig. Men när vi stod där nu så var det bara ett hus och blev mindre dramatiskt på något vis. Sen gick vi runt en massa i området och det var så sjukt nostalgiskt, fast mest på ett postivt sätt faktiskt. Tror jag behövde komma tillbaka dit som vuxen. Sen åt vi i alla fall lunch på Klitter hus och sen droppade mamma oss i hembygdsparken där det finns djur. Getterna var gosiga och hade jättegulliga ungar. Efteråt promenerade vi in till stan, tog en öl, åt glass och tog sedan bussen hem till mamma.
 
Nästa dag var det äntligen dags att bo på slott. Vet inte ens vart det infallet kom från, bara cravade att bo i något gammalt fint? Vi tog tåget till Växjö och sedan bussen hit, till Teleborgs slott. Det var superfint och gav lite Harry Potter-vibbar. Vi gick och köpte thai-mat och åt det till denna utsikt på en filt. Så flott. 
 
Efter att ha promenerat runt lite var det dags för middag. Andreas visade först hur det hade sett ut om han bott på ett slott och läste tidningen på morgonen. 
 
Efter middagen gick vi till sjön som låg bredvid för att dricka bubbel. Det var jättemysigt och fint MEN, med risk att låta tråkig och gammal, så låg slottet precis bredvid ett universitetscampus. Så där var fullt med festande människor runt omkring och det kan ju såklart vara kul och livligt, men just där var det kanske inte riktigt vad jag föreställt mig. Men men, jättefint och allt ändå!
 
Träffade Aida och Suzan i Slottsskogen en eftermiddag. Vi spelade kort, UNO och åt Subway. Jag haffade dem lite nervöst allra första dagen i skolan och sen har vi ändå hållt bra kontakt sen dess, trots distansstudier och så, vilket jag tycker är fint! 
 
Efter vi sagt hejdå gick jag bort till Andreas och hans gamla kollegor. Först drack vi öl och spelade kubb och när det började bli lite kallt drog vi hem till oss och drack några fler öl på balkongen. Här kan man skymta tomatplantan, var så nöjd över att den faktiskt producerade lite tomater som dessutom blev goda. 
 
På söndagen träffade jag Stina, hon hade fyllt år så jag bjöd henne på brunch. Det var högsommar och solen stekte på. Efteråt gick vi på pedikyr för det kändes lyxigt och passande en bakissöndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0