Ölprovning, gips och första balkonghänget

Jag hade för ett tag sedan fått sex olika öl i födelsedagspresent av Benny och Simon så jag anordnade ölprovning för mig, Andreas och Tim. Vi fick alla varsitt scorecard och jag hade även fixat ostbricka med bland annat portvin- och whiskeyost. 
 
Jag var nere en runda i skåne och hälsade bland annat på Julia i hennes nya fina lägenhet i Helsingborg, Issi kom också och det var första gången vi tre sågs på sååå länge <3
 
Vi åkte till Salt&sill på Tjörn med Mamma, Alex, Tim och Casper. Det var ett flytande hotell och detta var utsikten från rummen, så himla fint. På dagen åkte vi till akvarellmuseet vilket bara hade en Alfons Åberg-utställning, men den var inte särskilt kul. På de båda kvällarna badade vi badtunna på taket och drack bubbel. 
 
I februari flyttade vi in i vår nya lägenhet! Inför vår första riktiga måltid i nya köket fick Andreas bestämma förrätt och jag efterrätt, och till huvudrätt gjorde vi båda egen pizza. Andreas förrätt var vårrullar och min efterrätt var glasskakor med olika strössel och nötter. 
 
Meeeen sen bara en vecka senare bröt jag fotleden. Har ingen cool historia om skidor eller parkour tyvärr utan fastnade med foten mellan en springa mellan utomhusgolv och tröskel och trillade så att det bröts. Åkte till akuten två dagar efter när jag fattade att den nog inte bara var stukad, fick gips och en vecka senare opererade de in platta och skruvar. Allt detta medan vi var mitt i flytt, vår nya lägenhet var absolut kaos med flyttkartonger över hela golvet, vi skulle fortfarande tömma och städa den lägenheten vi bott i och även Andreas tidigare lägenhet som han hade hyrt ut i andrahand. Andreas jobbade ihjäl sig och jag mådde så himla dåligt över att inte kunna hjälpa till, så deppig period.
 
Men en dag kom mamma till undsättning och packade upp i princip alla våra flyttkartonger medan jag satt på en stol och pekade var de olika sakerna skulle någonstans. Hon tog även med temporära möbler så att jag skulle kunna sitta någonstans på dagarna, då vi inte hade hunnit köpa grejer ännu. Vi var så jäkla tacksamma, föräldrar är det finaste i världen. När hon hade åkt beställde jag hem foodora och ställde fram vin för att Andreas och jag skulle få ha en kväll som inte bara var flytt och ångest.
 
Stina fyllde år och vi firade henne med pasta och vin på avenyn. Jag åt en pasta med tryffel som var supergod, var sedan mätt i en vecka efter.
 
Vi gick sedan vidare till en cocktailbar och beställde in dessa fina. Bartendern la också mycket tid på att förklara drinkarna och ingredienserna när han serverat dem vilket var kul! 
 
Vi var hos Andreas föräldrar för att fira någon, men jag minns inte vem längre. Här läste vi bok för lilla Tuvisen. Jag hade fortfarande mitt gips och fick ha på en av de två byxorna jag hade som kunde dras över gipset. Osis just då att jag är millenial och typ endast äger skinny jeans. 
 
Jag och Andreas firade i mars att det var tre år sedan vår första dejt (!). Han bokade bord på Spanska köket som ligger väldigt nära vår nya lägga. Det var bra avstånd på kryckor och både maten och sangrian var jättegod. 
 
Lisa min finaste kom ner och hälsade på. Vi drack bubbel och pratade, åt på fiskebaren i Haga och tittade på en Röglematch på en bar med Tim. 
 
Rögle spelade mot Oskarshamn i kvartfinalen och låg rätt risigt till ett tag. Jag och pappa var tvungna att ta oss till Ängelholm för att titta på den avgörande matchen då vi båda hade avlidit av nervositet om vi tittat på tvn. Rögle vann och tog sig därför till semin, men inte längre än så tyvärr. Sjukt nervös och rolig match i alla fall. Här vet jag att jag hade tagit av gipset men fortfarande tog mig fram på kryckor. Ett par veckor efter det kunde jag halta fram utan. Vill bara ha sagt hur tacksam jag är över att kunna gå igen, de 7 veckorna i gips var så mycket mer psykiskt påfrestande än vad jag hade kunnat föreställa mig. Tack min fina gulliga kropp för att du läkte så bra.
 
Samuel skulle ner från Stockholm till Halmstad men gjorde ett stopp i Göteborg på vägen. Vi drack ett par öl på John Scotts och sen spelade vi Besserwisser hemma hos oss. Fortfarande på vårt lilla temporära bord med sneda ben, nya möbler fick tyvärr vänta ett tag till.
 
Sen kom våren och vi kunde börja dricka kaffe och läsa på balkongen i våra brassestolar, och äntligen se slutet på en himla jobbig tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0