Stughelg, födelsedag och oktoberfest

Vi åkte till Allan och Fridas stuga för sommaridyll i skärgården. Solade, badade och vissa åkte wakeboard, inte jag dock för jag var rädd att trilla in i ett stim av brännmaneter. Är orimligt mesig när det kommer till vattendjur.
 
På min födelsedag fick jag sluta en timme tidigare från jobbet och mötte då upp Andreas. Vi promenerade lite och sen frågade han om jag ville cykla en runda. Och där i ett ställ stod en cykel han fixat i födelsedagspresent till mig, så jäkla gulligt och snällt! Så vi cyklade runt lite, ställde cyklarna och tog två öl på Linnéterrasen innan vi gick och åt grekisk mat. Jättebra födelsedagskväll. 
 
Under helgen åkte vi tillsammans med Benny ner till Samuels stuga i Småland. Reunitades med massa människor jag gick i gymnasiet med som jag inte sett på tio år!? Så sjukt, men ofta får ju folk tillbaka samma jargong och det känns inte alls som att så lång tid har gått.
 
Andreas hängde med. Folk drack jättemycket Ey' Bro's, vi quizzade, catchade upp, pratade gymnasietider och grillade.
 
Jag och Benny vann eller kom tvåa på quizzet, minns inte riktigt. Vi vann i alla fall en polkagris från Gränna. Jag bidrog inte med supermycket men det var tacksamt att vara med en påläst journalist. 
 
Det var rätt kyligt men vissa modiga badade ändå. På söndagen tackade vi Samuel för en toppenhelg och åkte bil tillbaka till Göteborg.
 
För att fira min födelsedag vidare bjöd jag in folk till Slottsskogen i år igen, det var så kul sist. Höll quiz igen som skulle ta dem igenom en skoldag och diverse ämnen, fast med kul frågor om sådant som vi borde ha lärt oss istället för tråkiga ekvationer och namn på sjöar. 
 
I present av Elaine fick jag en hotellnatt på avenyn! Vi gick och köpte take away, hade ansikts- och hårmasker och tittade på film. Allting blir ju dubbelt så mysigt när man är på hotell. 
 
Åkte till Lisa i stockholm och har uppenbarligen varit väldigt dålig på att ta bilder. Här är en från vår asgoda kräftskiva. 
 
Brunch med snäckan. 
 
Det var dags för Patrik&Katrins årliga oktoberfest. De hade fixat lika fint som sist i sin lada och denna gången hade jag faktiskt fixat en riktig oktoberfestklänning. Vi åt jättegod mat, lyssnade på tysk musik och spelade pingis. 
 
Såhär fina var gänget. 
 
Fabian och Malin hade "doptoberfest" för sin lilla kille. Andreas hade utställning på dagen så vi missade kyrkan men kom istället direkt till festen efter hehe. De hade som vanligt fixat superfint och väldigt ambitiöst. Det fanns partytält, live band och en dryckesvagn där det bara var att gå och fylla på med öl och irish coffee. 
 
Max och Tim kom hem till oss för att ha drink- och hockeykväll. Vi alla gjorde varsin drink och betygsatte efter. Andreas drink fick sämst betyg och det är okej att säga för han gjorde en bloody mary med sjuuuukt mycket peppar, helt odrickbar. Jag minns inte vilken som var bäst men denna glassdrink gjorde Tim och den var god. Rögle vann och efter matchen gick vi till Folk där vi träffade på Sally och hennes kille och kompisar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0