Pimm's

För ganska länge sedan kom Elaine till London med sin familj och som tur är kunde vi pricka in en kväll att ses på. Vi drack vin i Fitzrovia och pratade Tinderdejter och annat roligt. 
 

I början av April sa jag upp mig från mitt dåvarande jobb i en butik. Fanns folk inom företaget som betedde sig jättedåligt, vi förlorade vår beloved manager som ersattes av en ny som var "sjuk" (hon letade nya jobb, berättade hon för oss i smyg) och lämnade oss helt i sticket. Det var kaos och jag kände att det räcker+att jag ville till Sverige så himla gärna. Det var en mysig butik i sig och jag träffade några människor som är keepers men är SÅ glad att den tiden är över.


Firade superfina Stina som fyllde år. Vi velade vart vi skulle åka men jag tyckte att vi borde åka till Joe's i Kentish town så så blev det. Dansade i vanlig ordning och blev lagom fulla. Träffade en gullig kille som skulle med oss tillbaka men väl där var han mycket mer intresserad av att bli hög på drugs än att hångla, så jag skickade hem honom. Förstår inte vad jag gjort för att förtjäna alla dessa kap (chipstjuven bl.a). Fortsatte dricka med Stina och hennes flat mates tills klockan blev sju på morgonen och det var dags för oss att sova.


En solig vårdag åkte jag och Stina till Primrose hill. Gick förbi dessa färgglada husen på vägen.




Hade köpt med oss sallad och cider som satt så himla fint till denna utsikt. Satt utan jacka och mådde asfint.

Efter några timmar i parken gick vi vidare men ville inte alls gå hem. Det var fortfarande varmt ute och folk gick runt i shorts. Vi gick till Camden och satte oss på ett ställe precis vid kanalen och drack öl. Trodde nästan för ett tag att baren hade fått tag på min spellista, de spelade i princip alla mina favoritlåtar. 


När vi bodde i Haggerston hade vi det nära till både parker och barer. Fast att vi tycker om vårt nya område så är det inte lika festligt och vi har inte riktigt utforskat det helt. Så jag och Lisa googlade och hittade något parkliknande typ fem minuter bort. Lagade bananpannkakor hemma och köpte öl på vägen för att ha picnic. Tyckte ändå det var mysigt och värt att komma tillbaka till i sommar.

 

Detta var verkligen en av mina bästa Londondagar. Jag, Stina och Josefin skulle titta på båtracet mellan Oxford och Cambridge vilket ju är supertradition. Åkte dit flera timmar i förväg och laddade upp med kontanter för att kunna dricka en massa öl men framförallt Pimm's!! Typ världens somrigaste och bästa dryck. I väntan på att det skulle börja spanade vi även på alla tusen preppy båtkillar.


Spanade på preppy båtkillar och stod i toalettköer typ totalt en timme. Tillslut började det första racet vilket var lite historiskt i och med att det var första gången kvinnorna och männen rodde på samma dag. Förr när kvinnorna rodde på en annan dag så kom det ju inte alls mycket folk, i och med att det årliga datumet som det annonserades om refererade till männens race. Kvinnornas var liksom en sidogrej. Människor hejade mycket halvdant idag också när kvinnorna rodde förbi, tror fan vi tre skrek och viftade med flaggorna mest av alla.


Det var jättetrångt där vi först stod så vi gick upp på en bro istället för att kunna se bättre. Var nöjda med vår nya utsikt och tog massa bilder. I båda racen vann Oxford och ärligt talat brydde jag mig knappt, men det var superkul att få se. Efteråt fortsatte vi dricka Pimm's på tre olika ställen och träffade mer preppy båtkillar och vi märkte att de var roligare att titta på än att prata med.

En morgon när jag skulle till jobbet stod Denniz ute och rökte. Tyckte han såg snygg ut i morgonljuset. 

Åhhååååå, detta är en av de bästa bilderna jag vet. Åkte till Brentwood för att hälsa på G och G. Gosade och skrattade hela kvällen och jag fick läsa godnattsagor för dem innan de skulle sova ♥♥♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0