The 6ix

Här kommer ett mycket brief inlägg om min första tid in Toronto. 
 
Efter panikpackande och jobbiga hejdån satt jag på planet på väg till Toronto. Nicole som jag har en gemensam kompis med skulle dit samtidigt så vi bestämde oss för att åka tillsammans. Var nervös över att jag hade alla visapapper och förväntade mig att boarder control skulle vara lite som USA och fråga massa svåra frågor. De var supertrevliga dock och det enda de ville se var min visa approval och det enda de frågade var om jag förberett mig för kylan. Tog en taxi till hostlet och däckade direkt.
 
I början ville jag mest explora. En sak jag sett fram emot så mycket var att gå till Bath&Bodyworks som säljer världens bästa ljus. Hade inget hem ännu så gick runt och luktade i typ en timme och planerade vad jag skulle köpa så fort jag flyttat in någonstans.
 
Lisas kompis Emma pluggade i Toronto så på min första fredag i staden sågs vi för att dricka öl. Hon var en sån som det kändes som jag hade känt i en evighet. Hade så mycket gemensamt och hade så himla kul. I Toronto stänger uteställena vid klockan 2, men då ville vi inte gå hem. Så gick till en out of hour club på Spadina vilket var så himla trashigt men kul. Stannade där till klockan 6 och smög sen in mitt hostelrum för att sova. 
 
Tyckte direkt om staden jättemycket. Folk är så sjuuukt trevliga. Finns ju en stereotyp om kanadensare att de ska vara det, men det är så sant. Älskar ju skyskrapor också. Så gick bah runt och njöööt.
 
Vissa saker är värda att dokumentera, så som att åka subway i en ny stad för första gången. Här var vi på väg till min första lägenhetsvisning i Yonge and Eglinton. Den var fin och så men inte rätt för mig. 
 
Mitt hostel hade en rooftop med en superfin utsikt. Hamnade i samma rum som två australienska tjejer, båda hette Chantelle, som var så himla kul. En av dem skulle dock flytta till Vancouver </3 Men den andra blev kvar och hon är så bra. Hostel äger.
 
Åt lunch på The Poké Box vilket typ är en av mina favorit matställen. 
 
Krabba, ananas, sjögräs osv. Är godare än vad det låter.
 
Ann-Maries kompis Amanda kommer från Toronto så vi träffades och åt middag och drack Guinness. Så bra med folk som känner folk som en kan mötas upp med. Jättegullig tjej som skulle flytta till London några veckor senare.
 
Gick på akvarium och tittade på koraller, maneter och stingrockor. Är nog inte så pc att gå och titta på djur i fångenskap. Ångrade mig lite, men det var rätt mysigt om en får säga så.
 
Fint.
 
Var kareokekväll på hostlet där jag hängde med kul människor. Efteråt gick vi till en bar. Killen på bilden vet jag dock inte vem där var, någon random. Men var nice och blev lagom full. 
 
Gick på halloween party med Emma. Hon hade en apmask och jag var tråkigt och hade inget. Var kul i alla fall, och efteråt åkte vi till samma out of hours club. Blev lite vår grej. 
 
Runt Halloween hade jag en bumble-dejten med killen jag skrev lite om i förra inlägget. Hans band skulle spela så jag och Emma gick och tittade på dem vilket var pirrigt men kul. Efteråt hängde jag med honom innan han körde mig till hostlet. Vi hånglade lite i hans bil innan jag hoppade av och då var jag på aspeppigt humör och joinade hostlets halloweenfest. Träffade en kille utklädd till Dwight från the office, drack drinkar från hostelbaren och dansade. Hade spindeltatueringar btw, om någon undrar.
 
Sen åkte jag och min dåvarande hostelroomie hem till killen på bilden, Kurt (namnet <3), som också tidigare bott på hostlet. Drack vin och spelade något spel. Var så full och trashig. Men det var kul. När vi vaknade var vi så jäkla bakis och beställde mat och tittade på amerikansk fotboll. 
 
Åt middag på ett vegetariskt ställe med Amanda och hennes kompis Maria. Alltså älskar tjejer, älskar att hänga med dem, prata med dem, vara med dem. Tjejer äger. 
 
Fin spegelselfie. Hade fått rum och tog en bild i hissen. Var så himla glad och lättad!! Tog som sagt med min Bumbledejt till Ikea och köpte sängkläder, nattduksbord och sånt där. Finns fortfarande möe att göra här inne men det är rätt mysigt ändå.
 
My som pluggade i Kingston kom hit på besök!! Var så mysigt. Vicky som jag jobbade med i London var här i en helg innan hon skulle vidare till Kuba, så vi tre gick tillsammans till Jack Astor's för att dricka drinkar och äta olika slags fries. 
 
Sen gick vi till The Addisons Residence vilket är en bar med typ mitt drömkoncept. Idén är att det ska kännas som någons hem och att en är på house party. Kök, vardagsrum, trädgård, spelrum, osv. De hade sjukt billig happy hour också så vi beställde in typ tre gin&tonics var på en gång för att spara pengar. Borde tagit fler bilder men om någon känner att de vill se så finns det bilder här. Asbra ställe i alla fall, måste tillbaks i sommar när en kan sitta utomhus.
 
Innan My skulle hem gick hon, jag och Nicole till Marshalls som har aaallt och är billigt. Köpte julljus, tjocka strumpor och cheddarpopcorn. 

Kommentarer
Postat av: Nicolina

Åååå <3 verkar som att du har det så himla bra! Wow.

2018-02-19 @ 09:40:10
Postat av: Emma

Alltså SAKNAR! Saknar dig och saknar Toronto. Satt och läste allt med så stort leende på läpparna! Och guuuuud vad långt mitt hår var.... tror inte jag saknar det. Minns för övrigt inte att du tog bild på mig när vi var på den där baren hehe.

2018-02-20 @ 08:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0