Vinter

Går till The Eaton Centre typ varje gång jag inte har något att göra efter jobbet. Tycker bara det är mysigt att gå runt där, älskar såna mall. Plus att Chantelle jobbar där så ibland går jag dit och säger hej. 
 
 
Min favoritgrej med där jag bor - balkongen med denna utsikten. Kommer aldrig tröttna. Kan inte vänta tills våren kommer och jag kan sitta där och vina och götta mig.
 
Emma kom hit och vi beställde homedelivery och tittade på Ensam mamma söker. Så mysigt. 
 
Åt middag på Queen St med Chantelle. Alla rätter kostade $4.95 och det var asgott. Fin inredning och bra musik med. Delade en flarre vin och diskuterade ingående våra ligglistor. Bra kväll.
 
En till ölkväll med Emmsan. Hittade ett ställe som sålde billiga ölkannor. Hamnade på out of hours igen men denna gången en annan som kostade hälften så mycket, var mycket bättre och spelade kul musik. Köpte grilled cheese på Tim Hortons typ klockan 7 på morgonen och sen tittade vi på serier hela dagen.
 
Event med jöbbet. Så funny story: under min sista vecka i London var jag och AM på vår vanliga pub. En tjej kom fram och frågade om en tändare. Vi började prata och jag sa att jag skulle flytta till Toronto snart. Hon sa att hon var därifrån och att hon kunde skaffa mig ett jobb. Klockan var typ 11pm så jag tänkte jaja. Men smsade henne ändå innan jag skulle åka just in case. Hon började kolla runt och under min första vecka i Toronto skrev hon att hon pratat med någon och att jag borde maila honom. Det gjorde jag, fick intervju och sen typ två dagar sen fick jag jobbet som community associate på ett business centre där massa olika företag hyr kontor typ. Trivs bra, jobbar med kul människor, älskar våra clients, tycker asmycket om vår byggnad osv. 
 
Mysan kom hit igen lagom till att de julpyntat fint.
 
Hon och och hennes skolkompisar från Kingston var här över helgen. Drack öl i Yorkville och tittade på julfilmer med My som bodde hos mig över helgen<3 
 
Gick till en svensk julmarknad vid the Harbourfront centre. Köpte typ åtta burkar julmust. Tittade på folk som åkte skridskor och åt på Chipotle. Dagen efter fick jag halsfluss för andra gången sen jag kom till Toronto. Så jobbigt att bli sjuk i ny stad. Båda gångerna fick jag gå till sjukan och betala astråkiga pengar för att få antibiotika. Hade så heeelvetes ont, tyckte så synd om mig själv. Var ledsen att jag var sjuk Mys sista dag här också, sov mest i soffan framför film. Men så mysigt att ha henne där i alla fall.
 
Sen var det min tur att åka till henne i Kingston!! Gick på ferre på fredagen och spelade beer pong, dansade i en källare och pratade på verandan. Gick hem i sensible tid och åt nattburritos framför film.
 
På lördagen tittade på hennes skolas accapellakör. De var så sjukt duktiga. Började både böla och skratta. 
 
Kingston var så otroligt mysigt. Riktigt universitetsstad med massa gamla fina skolbyggnader och typiska collegehus med partygator. Kändes lite som en film. 
 
Under sista kvällen gick vi och åt seafood och drack Margaritas. Var mycket gott. Efteråt tittade vi på Pitch Perfect med Stina och Alfred och jag var pepp då jag aldrig sett någon av de filmerna, men tror jag somnade efter 10 min. Standard. På söndagen tog jag bussen till Toronto igen. Fin helg!!
 
Nicole bestämde sig för att åka hem till Sverige igen, så träffade henne och hennes kompis för att säga hejdå. Kändes tråkigt!! Hon hade ju varit med mig sen första dagen. Men det är så viktigt att följa sin magkänsla och känna efter vad som är rätt för en själv.
 
Chantelle frågade om jag och Ran ville med på house party hos hennes kollega och det ville vi såklart.
 
Var en bra kväll med kul människor. 
 
Ran köpte en neonskylt till vårt vardagsrum. Älskar't.
 
Jobbets julfest hölls i en av våra kontorslokaler. Spela mycket pingis, provade olika drinkar i den fria baren och träffade nya människor. Det var kul. Han till vänster är min area manager och han är från Birmingham. Roligaste råa brittiska humorn som får mig att sakna England jättemycket. Men gillar att höra hans dialekt dagligen. Hon till höger, Chloe, tränade mig när jag var ny och är så jevla gullig och fin.
 
Efter gick vi till en pub som hade typ tusen ölsorter. Här är Natalie, jag och Wayne. Han är 100% en verklig version av Chris från Parks and Rec. Har aldrig någontin träffat en så positiv person, helt cray. När någon berättar något eller gör något säger han typ "amazing! fantastic! wow, that is so impressive/interesting/fascinating!" helt genuint. Lite komiskt, men älskar honom. 
 
Innan Nicole åkte tillbaka till Sverige hade hon hjälpt till att planera att Svenskt event på en hockeymatch. Hon frågade om jag ville vara speaker (obs inte för matchen men för eventet). Sa okej. Sen åkte hon ju hem och jag stod där själv lol. Var rätt nervös innan man det gick bra, skulle mest presentera sponsorer, banden osv. Efteråt kände jag mig modig.
 
Samma kväll gick jag ut med Emma och det var vår sista out of hours tillsammans </3
 
Och sista kvällen innan hon skulle tillbaka till Sverige. Var så himla ledsen. Så knäppt, vi hade bara känt varandra i några månader men hon blev seriöst en av mina närmsta vänner så himla snabbt. En sån som allting känns okrångligt med, som jag kunde vara helt mig själv med och säga allt konstigt jag tänkte eller tyckte och hon visste alltid exakt vad jag menade. Emma, om du läser detta: JAG SAKNAR DIG!!!! Until next time<3 

Kommentarer
Postat av: Emma

nääääe nu började jag typ gråta när jag läste det sista... saknar dig så mycket bästa michelle!!! du känner mig så bra <3 <3 <3

2018-03-16 @ 13:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0