No time for us

Sommaren började gå över till höst när vi åkte till Canada's Wonderland i Vaughn. Det var så kul att åka bergochdalbanor och jag älskar magpirret de ger. Här är Cheyenne i kön.

Linda i samma kö. 

Vi hann åka de bästa banorna flera gånger, tittade på när folk spelade basketspel och åt beavertails tills vi blev supermätta.

Trötta väntandes på ubern<3
 
Gick ut och åt tryffelpasta med Marlene och Jess innan vi åkte hem till den sistnämnda och gosade med hennes hundar.
 
Jag tog med min roomie till en bar som hade The office-quiz. Första rundan var ganska enkel och gick bra, men sen blev det så sjukt svårt och jag kunde ingenting längre. Typ vilken slags läsk beställde Stanley i S6E09?? Efter ett tag tyckte jag det blev lite pinsamt så vi gick till en annan bar istället och tog en öl där hehe.
 
Jag och A hade pratat flera gånger om att vi skulle titta på basket ihop. Fast det blev aldrig av, som "förlåt" gav han mig två biljetter istället så tog med mig Jess på även det. Det var så himla kul!! Följde Raptors ganska bra när jag var där borta, och att se dem live var så roligt och spännande. Hade hoppats på att se Drake också men oh well.
 
Jess hade bokat bord på Jack's för oss två, och när vi var utanför såg jag Linda och Cheyenne stå där. När jag kom sprang de in, och jag tänkte att de hade gjort planer utan mig och därför behövde gömma sig hahah. Men när jag väl kom in i restaurangen så var det inte alls bara jag&Jess som skulle äta, utan de hade ordnat en överrasknings-hejdåmiddag för mig. Åh vad de här personerna ansträngde sig och fick mig gång på gång att känna mig så himla varm i hjärtat.
 
Någon vecka innan jag skulle åka hem tog A ledigt från jobbet. Vi möttes först på Jacks för att dricka brunchöl, sen gick vi vidare till en spider exhibition. Det var sådär kul, önskar vi hade fått se fler riktiga. Det var ganska mycket fakta och bilder. Spindeln på bilden är för övrigt en fejk från the gift shop.

Vi på vårt shishaställe med vår coke and whiskey. Jag lärde honom svenska fraser som jag skojade att han kunde använda när han kom och hälsade på. Fast jag skojade såklart inte, utan hoppades. 
 
Avskedsdrinkar med mina fina vänner från jobbet. Vad jag saknar att träffa dem, ringas när clients var jobbiga och gå över och hälsa på varandras center under den korta rast vi fick. Det var en jättefin/sorglig kväll som slutade hemma hos mig där vi spelade drinklekar.
 
Dagen innan jag åkte. AJ aj aj. Får seriöst hjärteSORG av att skriva om detta, fast att det var mer än ett år sedan. Jag träffade Linda och Cheyenne på lunch och åt min favoritmat från the foodcourt på the Eaton centre. Vi skulle egentligen säga hejdå då också, men kom på att vi kunde ses på Jacks på kvällen för att titta på Raptors en sista gång. På eftermiddagen träffade jag A och conveniently enough så betedde han sig som att vi var tillsammans när det började närma sig min hemresa. Gjorde så ont. 
 
Tittade på basketmatchen. Sa hejdå till Cheyenne, Linda och vårt Jack's. Åkte hem och bröt ihop.
 
A följde med mig till flygplatsen. Jag hade skrivit ett brev till honom, och han gav en mössa med "6" på, vilket är en referens till Toronto. Han sa att den skulle påminna mig om mitt andra hem, att vi ses snart igen, och att detta bara är ett tillfälligt hejdå. Han sa att han skulle sakna mig något jävligt, att han kommer tänka på mig varje gång han tittar på the Office och att detta gjorde så ont. Vi kysstes hejdå innan jag gick igenom säkerhetskontrollen. Han smsade att han satt på tåget tillbaka och precis läst mitt brev, och att han bara ville åka tillbaka och hämta mig. Det fanns ingenting i hela världen jag hellre ville. Jag grät hela flygresan hem och jag kände en klaustrofobisk panik i kroppen. Att planet bara tog mig längre och längre bort från honom och Toronto. Jag hatade att jag inte visste när vi skulle ses igen, samtidigt som jag förstod att det bästa för mig i längden var att vi fick ett avslut. När jag landade i Sverige var jag såklart glad över att få träffa min familj och hundar, men jag kände mig sjukt ohemma och allting kändes så himla fel. 
 
Den 31 oktober kom jag tillbaka till Sverige. Två dagar senare bokade jag ett flyg tillbaka till Toronto den 1:a januari. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0