8TEEN

Min dåvarande roomie Ran blev inbjuden till ett gammalt slott där han och resten av gruppen blev tilldelade varsitt rum. Där satt de hela natten och skrev varsin pjäs, sen skickade de in skådisar till var rum på morgonen så de fick öva i några timmar. Sen kom vi åskådare och gick runt i var rum och fick se alla pjäser. Så bra idé, och alla var duktiga. Här satt Ran i sitt tilldelade källarklassrum och var nervös. Hans var bäst.
 
En dag var jag på väg hem från jobbet och såg massa människor stå utanför en butik. Frågade någon vad de kollade på och tydligen var Justin Timberlake där inne!! Så jag tog en bild och var starstrucked. 
 
Träffade A efter jobbet och promenerade i snöstorm till Jack's för att äta panerad broccoli och dricka öl.
 
Gick fram och tillbaka på University Street i vintersolen på jobbet för att hjälpa till på ett annat centre. 
 
Firade St Patrick's day hemma hos en av Stephanies kompisar. Åt pizza, spelade flip cup och hade bonding drunken konvos på verandan. 
 
Tycker nästan alltid dagsfester är roligare än kvällsfester, vet inte varför? Kanske för att det inte är samma press att stressdricka innan en ska ut, utan det blir mer chill stämning? Äh, jag vet inte. 
 
Senare gick vi till en bar som hade St Patrick's-tema men som typ alltid hade jag 100 gånger roligare hemma innan själva utgången. Kan inte alla bara ha hemmafester föralltid pls.
 
Utsikten från en av våra centres takterass. Saknar denna skyline så mycket. 
 
Hade filmkväll hos Lauren, tittade på Dirty Dancing och beställde hem Mcdonalds. Sa hejdå till Chantelle och Shannon som skulle flytta till Vancouver </3. 
 
Pappa och Tim kom och hälsade på! <3
 
Tittade på Kanadas nationalsport lacrosse, upplevelsen var kul men sporten meh. Minns dock inte att det var helt folktomt?
 
Fina på Front St.
 
Vi åt middag uppe i the CN Tower som roterar under tiden. På lite över en timme har en sett hela staden, satt och försökte visa byggnaden där jag jobbar, byggnaden där jag bor osv. 
 
Tittade också på hockey vilket var så himla kul, trots att Leafs förlorade. 
 
Efter matchen gick jag och Tim och mötte upp några av mina vänner på en bar som låg nära där vi bodde. 
 
Åkte till Niagarafallen och det var väldigt annorlunda från när det var fruset i vintras. Det var nästan lite vårigt och vi blev spoilt med jättefin regnbåge.
 
Lika fint båda gångerna men det var skönt att kunna sitta ute och dricka kaffe utan att frysa ihjäl i -20c. 
 
Besökt fallen tre gånger nu och tycker det är lika nice varje gång. Extra fint på grund av bröllopet i The Office tycker jag! Har hört från vissa att de tycker det var lite av en besvikelse men förstår inte riktigt vad de förväntade sig? Är ett jättefint vattenfall som jag skulle åka och besöka igen any day.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0