Sommar i Toronto

Dagen efter att vi kommit hem från Kroatien flög jag till Toronto. Jag var så SJUKT glad i hela kroppen. Stadens basketlag hade vunnit ligan och just den dagen jag kom firades de, flera tusen människorna var på gatorna och jag kom knappt fram med min resväska. Gick direkt till kontoret där Cheyenne jobbar och gick och köpte lunch på mitt favoritställe. Det kändes tryggt och hemma att vara tillbaka.
 
Lämnade min väska hemma hos Cheyenne och sen kom Linda för att dricka öl och äta chips i trädgården. Så mysigt att få hänga med dessa igen.
 
Ett Regus-center hade ett event med drinkar och livemusik så dit gick jag en kväll, där jag träffade bland annat Jess som jag saknat sååå. 
 
Efter eventet hängde vi i en park ett tag, innan jag åkte till en drag-show på Wellesley. Där träffade jag Wayne som hade landat samma dag!! Vi hade lyckats tima in våra besök samtidigt vilket gjorde resan 100% bättre <3 
 
På morgonen beställde jag och Cheyenne McDonaldsfrukost, bland annat deras iskaffe.
 
Det var Pride i Toronto när vi var där. Vi sågs först på Jack's för att äta lunch och dricka öl. 
 
Sen gick vi till Wellesley där själva Pride-festen var, och det var SÅ KUL!! 
 
Var nog en av de roligaste dagarna i mitt liv! Alla vi träffade på var bara så fina och roliga, vädret var superbra, all musik som spelades längst gatan var så peppig, vi dansade i flera timmar, drack burköl och jag var bara så himla kär i livet just då.
 
Vårt lilla gäng <3 
 
Träffade min fina f.d. roomie Jess för middag och sangria. 
 
Åt middag med Praveen, Kelly, Chloe och Cheyenne på ett vegetariskt mysigt ställe. Orkar inte hur FIN den här staden är hela tiden, jag thrivar fan bland betong. Nature not for me thanks.
 
Medan de andra jobbade träffades jag och Wayne på en roof top bar där vi drack mojito och åt pommes. Solen brände på gött och vi fick beställa in en kanna till. 
 
Så himla fin utsikt.
 
Gick och rökte shisha och drack canadian club whiskey+coca cola i vanlig ordning. 
 
En kväll åkte jag och Wayne hem till Stephanie för att dricka g&t på hennes balkong, spela cards against the humanity och gosa med hennes lilla hund Dex.
 
Sista veckan bodde jag och Wayne i Chloe och hennes killes hus för att de var iväg på resa. Fick använda deras lilla roof top, så där satt vi och drack öl och spelade piccolo. 
 
Vi gick och tittade på baseball och the blue jays. Brände oss i solen och förstod inte alla regler, men det var ändå nice.
 
Vi skulle ha en "lugn kväll" men Wayne ville bestämt bli av med sina kanadensiska kontanter så han började köpa shots och det slutade med att vi var på drag show och jag fick gå upp och dansa med till ABBA. 
 
Dagen efter mådde vi sådär, men då var det Canada Day så det var bara att ta sig ut igen. Vi träffades upp i en park där vi hängde tills Wayne var tvungen att åka till flygplatsen för att åka hem </3. Jag stannade i två dagar till och jag var jätteledsen as always över att åka hem. Jag älskar och saknar hur vibrant den staden är, hur mycket folk hittar på och hur mycket det finns att göra hela tiden. Grät lite på flygplatsen och tog ett glas vin bredvid ett gammalt par som frågade om jag var okej. Det var jag, jag behövde bara gå igenom min lilla process ännu en gång. 
 
Det var dock tusen gånger lättare att komma hem den här gången, jämfört med i januari. Jag hade något konkret att komma tillbaka till, skola, vänner, ett hem osv. Denna gången även en kille, som jag var skitglad att få träffa igen efter att ha varit borta i en månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0